خبرگزاری کار ایران

با حضور سرداران جلالی و پاکپور؛

سازمان پدافند غیرعامل و نیروی زمینی سپاه توافقنامه امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۸۵

توافقنامه‌ای مشترک میان سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشوری و لشکری امضاء شد.

به گزارش ایلنا، با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توافقنامه‌ای با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌‌‌های کشوری و لشکری در مقابله با تهدیدات و حوادث شیمیایی، زیستی و پرتویی کشور امضاء شد.

بر اساس این توافقنامه، با توجه به سیاسیت‌های کلی پدافند غیرعامل مبنی بر بکارگیری ظرفیت‌‌‌‌های ملی و تخصصی و پرهیز از موازی‌‌‌‌کاری در راستای هم‌‌‌افزایی و ضرورت مصون‌‌‌‌سازی کشور در برابر تهدیدات طبیعی و انسان‌‌‌ساز، با رعایت قوانین و مقررات مربوط منعقد می‌شود. 

هدف از انعقاد این توافقنامه ایجاد زمینه همکاری متقابل بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور ارتقاء توان و آمادگی رزم تخصصی برای اجرای ماموریت‌‌‌های این سازمان در مقابله با تهدیدات و حوادث CBRN در زمان صلح است.

همچنین در مفاد دیگر، این توافقنامه موارد دیگری مورد توجه قرار گرفته است که مهمترین آنها شامل «ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌‌‌‌های تشخیص آلودگی‌‌‌‌های CBRN در راستای انجام رصد و پایش، انجام رزمایش و تمرینات تخصصی مقابله با بحران و حوادث CBRN، فراهم‌‌‌سازی زمینه همکاری دستگاه‌‌‌‌های کشوری و لشکری در جهت اجرای بهینه ماموریت و برگزاری دوره‌‌‌های آموزشی تخصصی» می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز