خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد:

مردم نقش مهمی در ثبات بازار ارز دارند

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۶۴

سفیر ایران در تهران تاکید کرد: امید است با اجرای موثر و اعمال نظارت‌های لازم، بسته پیشنهادی، نرخ ارز را تا حد مناسبی تعدیل نماید و التهاب در بازار پولی و مالی کشور کنترل و مدیریت گردد.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در روزی که آمریکا اولین بسته تحریمی یک جانبه خود را علیه ایران به اجرا می‌گذارد، دولت با مشارکت و حمایت دیگر قوای قانونی و نظارتی، بسته پیشنهادی جامعی را برای مدیریت بازار ارز به تصویب رسانید که از سه‌شنبه به اجرا درمی‌آید. محورهای این بسته بنا به توضیحات رئیس محترم بانک مرکزی بدین قرار است:

۱- برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی، از منابع صادرات نفت ارز به قیمت چهار هزار و دویست تومان تخصیص کافی برای تامین کالاهای اساسی صورت خواهد گرفت.

۲- شرکت‌های واردکننده پتروشیمی، فولاد و غیره موظفند ارز حاصله از صادرات خود را در سامانه بانک مرکزی عرضه نمایند. این منبع ارزی، ارز مورد نیاز شهروندان و واردات شرکت‌ها را تامین می‌نماید.

۳- عنوان قاچاق برای خرید و فروش ارز لغو شده و صرافی‌ها برای تامین رفاه مردم مانند گذشته به خرید و فروش ارز مورد نیاز مردم در سطح خرد مبادرت می‌‌نمایند.

۴- بانک‌‌‌ها به بازکردن حساب ارزی برای شهروندان و شرکت‌ها ادامه خواهند داد و بانک مرکزی اصل و سود این حساب‌ها را تضمین می‌کند.

۵- ورود اسکناس ارزی و طلا به داخل برای فروش مشمول امتیازات خاص خواهد بود.

خوشبختانه بازار به این اقدام دولت واکنش مناسبی نشان داده است و نرخ ارز و سکه در بازار در روزهای گذشته سیر نزولی داشته است. امید است با اجرای موثر و اعمال نظارت‌های لازم، این بسته پیشنهادی نرخ ارز را تا حد مناسبی تعدیل نماید و التهاب در بازار پولی و مالی کشور کنترل و مدیریت گردد. مردم نیز نقش مهمی در اجرای این بسته پیشنهادی دارند و با باز کردن حساب‌های ارزی در بانک‌ها و یا با در نظر گرفتن روند تعدیل نرخ ارز، با فروش ارزهای غیر لازم خود در صرافی‌ها، می‌توانند به ثبات بازار ارز کمک موثری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز