خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید:

خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۹۱۴

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود خدمات‌رسانی به این عزیزان نیاز به همراهی و همکاری تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها دارد.

به گزارش ایلنا، یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی و جمشید انصاری، معاون رییس‌‌‌‌‌‌‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

شهیدی در این جلسه با بیان اینکه جلسات شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، گفت: بخشی از جلسات این شورا نیز به میزبانی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شود تا مشکلات ایثارگران در حوزه کاری آن‌ها بررسی شود و جلسه امروز در سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه ایثارگران در جامعه اظهار داشت: انقلاب اسلامی مدیون فداکاری و تلاش‌های ایثارگران عزیز است و همه ما مدیون آن‌ها هستیم و هدف همه ما خدمت‌رسانی به ایثارگران و حل مسائل و مشکلات آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تهیه و تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط بنیاد تصریح کرد: این آئین‌‌‌نامه‌‌‌‌ها به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده و بخشی از آنها تصویب شده است و بقیه در حال بررسی هستند. بخشی از احکام قانون برنامه ششم توسعه مربوط به ایثارگران نیز بار مالی سنگینی دارند و در قانون بودجه اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است که برآورد مالی این احکام در بنیاد انجام شده و به مبادی ذیربط اعلام و مجددآً برای دولت و مجلس شورای اسلامی ارسال و در حال پیگیری است.

شهیدی یکی از مشکلات موجود درخصوص مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌ها را جایگاه اداری آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تمام وظایف ایثارگران دستگاه‌ها برعهده مشاورین امور ایثارگران آن دستگاه است و جایگاه مشاور پاسخگوی همه این نیازها نیست و لزوم ارتقای جایگاه این بخش در دستگاه‌ها احساس می‌شود تا کارها با قدرت و توان بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش بنیاد ابراز داشت: با توجه به گستردگی این جامعه و مشکلات موجود خدمات‌رسانی به این عزیزان نیاز به همراهی و همکاری تمام وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها دارد.

جمشید انصاری، معاون اول و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ما وظیفه خود می‌‌‌دانیم در چهارچوب قوانین هر کمکی که می‌توانیم انجام دهیم و برای حل مشکلات ایثارگران گام برداریم. ممکن است قوانینی نیز وجود داشته باشند که نیاز به اصلاح داشته باشند و در این موارد باید تلاش کنیم تا نتیجه منجر به بهبود وضعیت ایثارگران شود.

مهدی ایزدی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با اشاره به طرح شکایت‌های ایثارگران در کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد یادآور شد: این شکایات در سه بخش «پذیرش و احراز مصادیق ایثارگری»، «حقوق و مزایا» و «شکایات درباره عدم اجرای قوانین اداری و استخدامی» صورت می‌گیرد که بخشی از این شکایات مربوط به ابهامات موجود در قوانین است.

در این جلسه، جمعی از مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به بیان اقدامات دستگاه‌های خود درباره ایثارگران و همچنین مشکلات موجود درباره خدمت رسانی به ایثارگران پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز