خبرگزاری کار ایران

جمعی از اعضای ستاد نفت و انرژی روحانی خطاب به رئیس‌جمهور:

همه ارکان دولت را به پایبندی جهت شایسته‌گزینی در انتصاب مدیران ملزم کنید

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۳۵۰

جمعی از اعضای ستاد نفت و انرژی روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی خواستند که با احترام به رای و نظر مردم، همه ارکان دولت را به پایبندی به شایسته گزینی در انتصاب مدیران ملزم کنید.

به گزارش ایلنا، نامه جمعی از اعضای ستاد نفت و انرژی روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به شرح ذیل است:

بسمه تعالی                                             

جناب اقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام و احترام؛

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حالی با پیروزی جنابعالی همراه شد که به طور یقین انتظار جامعه رای دهنده از شما و تیم همراهتان تحول در اداره کشور و استفاده از رویکردهای کارآمد و روزآمد و فرصت دادن به اندیشه‌های جدید نخبگان جامعه بود. چینش وزیران و معاونان آنان و نیز انتخاب استانداران و بازگشت طیف وسیعی از مدیران بازنشسته که در ادوار گذشته مدیریت و تفکر آنها در مناصب اجرایی کشور آزمون خود را پس داده بود، نه تنها امید به تحول در مدیریت دولت را کمرنگ کرد که به دلیل عدم شایسته گزینی - که به واسطه تعامل برخی دولتمردان با معدود نمایندگان مجلس یا گروه‌های سیاسی ایجاد شد - نارضایتی در بدنه دستگاه‌های اجرایی بویژه در کارشناسان و مدیران جوان و خلاق این مجموعه‌ها هم افزایش یافت.

با شروع سال ششم از فعالیت‌های دولت و خروج امریکا از برجام، وقوع بحران‌های ارزی و اقتصادی و چالش‌های جدید نسبت گذشته، اکنون ناتوانی تیم مدیریت مورد اشاره به طور کامل عیان شده است به طوری که در مدت کوتاهی سیستم اقتصادی کشور به تنگنای شدیدی دچار شد و در نهایت جنابعالی و مجموعه اتاق فکر شما را به سمت دگرگونی در تیم مدیریتی دولت سوق داد. اگرچه شما می‌توانستید به طور فعالانه‌ای نسبت به ایجاد تغییرات موثر در دولت اقدام کنید اما در نهایت این فشارهای بیرونی بود که سبب ساز این تصمیم خیر شد. در همین راستا با تصویب اصلاح قانون عدم بکارگیری بازشستگان بخشی از تغییرات بسیار ضروری در دولت انجام خواهد شد اما در همین مسیر هم تهدیدهای جدی نهفته است.

اقدام قابل تقدیر مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، فرصتی جدید را برای ایجاد تغییر و تحول در فضای مدیریت کشور ایجاد کرده است و همه ارکان کشور بویژه وزارتخانه های نفت و نیرو باید ملزم شوند با مبنا قرار دادن ضرورت اهتمام به شرایط و وضعیت کنونی کشور، با شایسته گزینی و انتخاب و انتصاب مدیرانی با انگیزه، فارغ از هرگونه رانت و ارتباط‌های ویژه و فشار بعضی گروه‌های قدرتمند در دولت، نهادها و حتی مجلس شورای اسلامی، امید به تحول را به جامعه بازگردانند. همگان اما باید توجه داشته باشند که تحولات پیش رو در عرصه مدیریت کشور همان اندازه که می‌تواند فرصتی مناسب برای ایجاد امید در فضای مدیریت کشور و جامعه باشد، در صورت انتخاب‌های رانتی و میدان دادن به افراد بر اساس ارتباطات سیاسی، شخصی، شراکت‌های اقتصادی و صنعتی نه تنها نیاز سیستم را به مدیران تحولگرا و شایسته برآورده نمی‌کند که به تهدیدی جدی و از دست رفتن امید اندک باقی مانده و سلب اعتماد مردم به تحول واقعی در مدیریت کشور بدل می شود.

اگر در دور جدید تحولات قرار به استفاده از نیروهای شایسته و تحول گرا در عرصه مدیریت کشور است، باید ایشان را فراتر از دایره محدود نیروهای موجود در دولت، دستگاه‌های اجرایی و به ویژه اطرافیان آنها جستجو کرد. زیرا اینان به طور معمول همانهایی هستند که در مصدر امور نتوانسته‌اند رضایتمندی جامعه را از عملکرد خویش کسب کنند و حتی آشکار شدن بعضی از این روابط در انتصاب‌ها به نارضایتی جامعه دامن زده و باز هم خواهد زد.

دولتمردان و به ویژه رییس جمهوری محترم باید بدانند که نتایج تصمیم و رفتارهای ناصواب در شرایط بحرانی کشور، به مراتب تاثیری مخرب‌تر و ناامید کننده‌تر نسبت به شرایط کم بحران تر گذشته خواهد داشت و چنانچه این فرصت تحول و اصلاح مغتنم شمرده نشود، به تهدیدی جدی مبدل خواهد شد و باقیمانده امید و اعتمادی را که اصلی‌ترین سرمایه کشور برای مقابله با بحران‌های پیش رو خواهد بود، از بین می برد. از جنابعالی انتظار می رود، با احترام به رای و نظر مردم، همه ارکان دولت را به پایبندی به شایسته گزینی در انتصاب مدیران ملزم کنید.

در پایان لازم است از تلاش ریاست محترم جمهوری در شفاف سازی لایحه بودجه کشور، دستور برای اعلام نام دریافت کنندگان ارز دولتی و نیز مبارزه با فساد تقدیر شود.

با تشکر

جمعی از اعضای ستاد نفت و انرژی دکتر روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز