خبرگزاری کار ایران

هاشم‌زایی در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس‌جمهور پشت تریبون مجلس از فشارها بگوید/ عرف همیشگی مجلس درمورد استیضاح ربیعی رعایت نشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۱۳۴

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: رییس جمهور باید یک بار در صحن مجلس حاضر شود و پشت تریبون مجلس اعلام کند چه موانعی مانع عملکرد قابل قبول دولت شده اند و چه فشارهایی روی رییس جمهور است.

عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور و استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در خصوص سوال از رییس‌جمهور باید بگویم که این مساله تاکنون درگیر کش و قوس‌های فراوانی شده است که نخست از بحث موسسات مالی و اعتباری آغاز شد که التهابات فراوانی را در جامعه ایجاد کرد و هیچ‌کسی هم پاسخگو نبود. در این مقطع هم بنده معتقدم رییس‌جمهور باید یک بار در صحن مجلس حاضر شود و پشت تریبون مجلس اعلام کند چه مواردی مانع عملکرد قابل قبول دولت شده و چه فشارهایی روی رییس‌جمهور است. 

این عضو فراکسیون امید با ذکر این موضوع که استیضاح وزرا را تابو نمی‌دانم، گفت:در خصوص استیضاح آقای ربیعی یک نقیصه رخ داده است؛ چراکه وزیر باید نخست در کمیسیون اجتماعی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌داد و بعد در صورت قانع نشدن درخواست‌کنندگان استیضاح توسط هیات رییسه رای‌گیری می‌شد. 

هاشم‌زایی افزود: این موضوع را غیرقانونی نمی‌دانم اما معتقدم عرف و روند همیشگی مجلس در خصوص آقای ربیعی رعایت نشد.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان همان روز چهارشنبه به این موضوع اعتراض کردند و احتمالا فردا هم بحث‌هایی  در این خصوص در صحن مطرح شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز