خبرگزاری کار ایران

در اظهارات نائورت مطرح شد؛

می‌خواهیم با ایران «مذاکره» کنیم/ خودداری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از به کاربردن کلمه «پیش‌شرط»

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۶۶

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: واشنگتن می‌خواهد ایران رفتارش را تغییر دهد اما آنچه مهم است این است که ما می‌خواهیم بنشینیم و با آنها مذاکره کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز» روز گذشته-سه‌شنبه-، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حمایت وزیر خارجه این کشور از بیانیه ترامپ در مورد تمایل به مذاکره با مقامات ایرانی خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «پومپئو» پیش‌تر هم گفته بود که «ترامپ» می‌خواهد با سران کشورهای جهان برای حل مشکلات دیدار داشته باشد و این شامل حال مقام‌های ایران هم می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا «پومپئو» از مذاکره با ایران بدون پیش‌شرط استقبال می‌کند یا نه سعی کرد از این اصطلاح استفاده نکند و گفت: واشنگتن می‌خواهد ایران رفتارش را تغییر دهد اما آنچه مهم است این است که ما می‌خواهیم بنشینیم و با آنها مذاکره کنیم.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا درجریان یک کنفرانس خبری روز دوشنبه از تمایلش برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران خبر داد. در پی این اظهارات، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و همچنین دفتر شورای امنیت ملی رییس جمهور شروطی را برای این مذاکره تعیین کرد و مدعی شد تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر ندهد روابط دیپلماتیک و تجاری را از سر نخواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز