خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

قاضی‌پور: نباید بدون داشتن مستندات به همکارانمان اتهام بزنیم/ لاریجانی: نمایندگی کار منحصربه‌فردی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۰۶۴

نماینده ارومیه تاکید کرد: اگر خدایی ناکرده نمایندگان مرتکب تخلفی شوند. قوه قضائیه با آنها برخورد می‌کند. خودمان نباید بدون داشتن مستندات به همکاران اتهام بزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور طی تذکر کتبی در خصوص رفتار برخی از نمایندگان گفت: حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در راس امور ملت است و مجلس عصاره فضایل ملت است. آقای لاریجانی شما می‌دانید در خصوص کاندیدای مجلس بررسی‌های زیادی صورت می‌گیرد زیرا آنان محافظ منافع ملی و جایگاه شریف ملت هستند.

وی ادامه داد: اگر خدایی ناکرده نمایندگان مرتکب تخلفی شوند. قوه قضائیه با آنها برخورد می‌کند. خودمان نباید بدون داشتن مستندات به همکاران اتهام بزنیم. این کار جفا به ملت محترم است. باید مواظب باشیم مرتکب ظلم نشویم.

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: این گونه کارها موجب بی‌اعتمادی مردم را نسبت به جایگاه رفیع مجلس فراهم می‌کند. بسیاری از نمایندگان کار می‌کنند و شب و روز خود را برای مردم گذاشته‌اند. ما اینجا جمع نشده‌ایم که رانت و قاچاق انجام دهیم. ما نوکر ملت هستیم.

وی تاکید کرد: اگر فردی هم خطا می‌کند باید به هیات نظارت و رفتار نمایندگان ارجاع شود. من دیده‌ام آقای حاجی‌دلیگانی و ابوترابی شب‌ها در مجلس می‌خوابند و کار انجام می‌دهند. ما نباید خودمان به خودمان ضربه بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر نماینده ارومیه گفت: حرف آقای قاضی‌پور دردمندانه بود. تحقیر مجلس یا جای دیگر درست نیست. چرا باید در این شرایط چنین کارهایی را انجام دهیم. بدانیم چه چیزهایی می‌گوییم نمایندگی کار منحصربه‌فردی است اگر کسی طرح می‌دهد خود باید بالاسر آن قرار گیرد زیرا فرد دیگری نمی‌تواند.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس اختیارات منحصربه‌فردی برای نمایندگان قائل شده است. چرا با دست خودمان کاری را انجام دهیم که نسبت به یکی از ارکان مهم کشور سوءتفاهم پیش بیاید. در این شرایط باید با طمأنینه کارها را در مسیر درست پیش ببریم. حرف آقای قاضی‌پور دردمندانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز