خبرگزاری کار ایران

نجفی خوشرودی مطرح کرد:

حضور سفرای ایران در افغانستان، پاکستان و مالی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۹۵

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، پاکستان و مالی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، پاکستان، مالی و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در دو کشور افغانستان و پاکستان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در طرابوزان ترکیه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که در ادامه نشست‌های اخیر کمیسیون با حضور روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف برگزار شد، گزارشی از آخرین تحولات کشور متوقف‌فیه و همچنین روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با این کشورها از سوی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه و متقابلاً نمایندگان عضو کمیسیون، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پیرامون موارد فوق‌الذکر را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه این کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مناسبات همجواری جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها، توسعه هر چه بیشتر روابط با این کشورها مورد تاکید قرار گرفت.

نجفی خوشرودی افزود: بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط فی‌مابین، تقویت دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی عمومی از جمله همکاری پارلمانی، همکاری برای تقویت و تحکیم صلح و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم که جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته‌ای در این خصوص ایفاء کرده است، حمایت مجلس شورای اسلامی از تمهید زمینه‌های حقوقی توسعه روابط با این کشورها و تسریع در تصویب موافقت‌نامه در همکاری‌های فی‌مابین در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز