خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شستا:

سفرا می‌توانند نگرانی‌های فعالان اقتصادی را رفع کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۶۶

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) گفت: پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام سفیران جمهوری اسلامی ایران می توانند در رفع نگرانی های فعالان اقتصادی موثر باشند.

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی که در نشست مشترک سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، با تاکید بر اینکه شستا یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی منطقه است، گفت: شستا در ۹ حوزه صنعتی و تولیدی فعالیت می کند که متوسط سهم این شرکت را به حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولیدی کشور می رساند.

وی سهم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را ۸ درصد از کل بازار سرمایه کشور اعلام کرد و افزود: ۵ درصد از سهم صادرات کشور نیز در اختیار شستاست.

لطفی در ادامه سخنان خود برای سفیران ایران در خارج از کشور با اشاره به اینکه شرکت های زیر مجموعه شستا ۱۲۰۰ قلم کالا تولید می کنند، خاطر نشان کرد: در حوزه صادرات ۵۰ کشور از جمله بازارهای هدف تولیدات شستا قرار دارند.

لطفی سرمایه‌گذاری خارجی را یکی دیگر فعالیت های اقتصادی شستا دانست و تصریح کرد: در همین زمینه احداث برخی کارخانه های تولیدی را ازجمله دارو در کشور آذربایجان و سیمان در عراق ( که بزودی افتتاح خواهد شد) در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ادامه اظهارات خود به خروج یکجانبه آمریکا از برجام اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله برای برخی از فعالان اقتصادی در زمینه مراودات بانکی نگرانی هایی ایجاد کرده است که سفیران می توانند برای رفع این نگرانی ها اقدام موثر انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ایرانی‌های خارج کشور یکی دیگر از مواردی است که نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های کشور می‌بایست نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: شستا آمادگی کافی برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری را دارد و ایرانیان خارج از کشور بهترین گزینه برای کمک به کشور در این زمینه هستند.

لطفی با اشاره به وجود ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور، افزود: ما از سرمایه‌گذارانی که بخواهند در این بخش وارد شوند استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم از منابع پیشنهادی در قالب فاینانس در اختیار آنها قرار دهیم.

شایان ذکر است، نشست مشترک سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور ربیعی وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی، نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، انصاری معاون وزارت خارجه ، سرزعیم معاون اقتصادی وزارت تعاون ، تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ،شماری از مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون و ده‌ها نفر از سفرای ایران در اقصی نقاط جهان  به میزبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درتهران برگزارشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز