خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

اگر انسجام و یکپارچگی داشته باشیم همه مشکلات را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۱۲

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب و افتتاح و واگذاری تعدادی از واحد‌های مسکونی بازسازی شده به مردم، دقایقی پیش وارد استان کرمانشاه شد و در بدو ورود از سوی استاندار و برخی مدیران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جهانگیری قرار است در این سفر با حضور در روستاهای دستک علیا و شیرین آب، ضمن شرکت در مراسم واگذاری واحدهای مسکونی بازسازی شده، در جمع مردم این مناطق سخنرانی کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه از مردم این استان بعنوان مرزداران غیور ایران که همراه پشتوانه بزرگی برای ایران اسلامی در این منطقه بوده اند یاد کرد و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی نیز شاهد رشادت های تاریخ ساز مردم کرمانشاه بودیم.

وی افزود: یکی از حوادث تلخ کشور زلزله استان کرمانشاه بود که سال گذشته رخ داد و گستره آن بسیار وسیع بود و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای استان را در بر گرفت.

جهانگیری با اشاره به اینکه در زلزله استان کرمانشاه عمق فاجعه بسیار زیاد بود، خاطر نشان کرد: در کنار این تلخی ها، یک انسجام ملی در سراسر کشور بوجود آمد و همه مردم خود را در کنار مردم زلزله زده استان کرمانشاه احساس کردند و برای حل مشکلات مردم زلزله زده حاضر شدند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: مردم سراسر کشور و نیز نخبگان جامعه همگی برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه حاضر شدند و یک اتفاق استثنایی و کم سابقه در تاریخ رقم خورد که این گونه مردم برای کمک به زلزله زدگان نقش آفرینی و ابراز همدردی کردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما در همه مشکلات کشور همین انسجام و نمایش وحدت و یکپارچگی را داشته باشیم همه مشکلات را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت.

جهانگیری همچنین با اشاره به اهتمام ویژه همه مقامات و مسئولین کشور برای کمک به زلزله زدگان تصریح کرد: همه نهادهای رسمی کشور و مسئولین از بالاترین رده مقام معظم رهبری و رییس جمهور و سایر مسئولان از لحظات نخست زلزله در کنار مردم بودند و با آنان همدردی کردند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده دو برنامه را در پیش گرفت گفت: برنامه نخست اسکان موقت بود که با توجه به سردسیر بودن منطقه و بارندگی های زیاد، دولت برای اولین بار اسکان موقت بصورت کانکس را انجام داد که کار بسیار بزرگی انجام شد و در مقطعی کوتاه بیش از ۱۵ هزار کانکس مستقر شد.

وی افزود: پس از این برنامه بلافاصله باید دوره اسکان دائم شروع می شد که خوشبختانه براساس گزارش های واصله واحدهایی که بصورت کامل تخریب شده بود و تعداد آنها حدود ۳۰ هزار واحد شهری و روستایی بود مراحل ساختشان آغاز شده و واحدهایی که نیازمند تعمیرات بودند و تعداد آنها نیز ۶۰ هزار واحد بود از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

جهانگیری با اشاره به بهره برداری ۵ هزار واحد مسکونی روستایی که تکمیل شده اظهار داشت: بقیه واحدها نیز در دست ساخت هستند که باید به سرعت تکمیل شوند تا امسال در زمستان واحدی در روستایی نباشد که تکمیل نشده باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی مشکلات و مسائل پیش روی ساخت واحدهای مسکونی تصریح کرد: در این سفر با استاندار و مسئولین استان مشکلات پیش روی بازسازی مناطق زلزله زده را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز