خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی:

تخصیص ارز به سفرهای غیرضروری خیانت است/ چندصدایی در تصمیمات اقتصادی دولت پذیرفتنی نیست/ مشکلات را قبل از به خیابان ریختن مردم رفع کنید

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۰۳

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: تخصیص ارز به سفرهای غیرضروری خیانت است. گاهی برخی سفرها ضروری است اما سفرهای غیرضروری چه لزومی دارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌‌‌‌‌‌‌‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد اقامه نماز جمعه به امامت  آیت‌‌الله طالقانی گفت:‌ باید برای نماز جمعه، مردم را تشویق کنیم. یک نماز جمعه برای افرادی که توان ندارند، در حد یک حج است. نماز جمعه موجب ربط عظیمی است و هر کس که نخواند از فوز عظیمی محروم می‌شود. 

لشگر اسلام منافقین را در عملیات مرصاد ریشه‌کن کرد

وی ادامه داد:‌ آیت‌الله طالقانی از شخصیت‌‌های برجسته ای بود. امام خمینی درخصوص ایشان فرمودند آیت‌‌‌الله طالقانی برای انقلاب به منزله ابوذر غفاری بودند. همچنین امروز سالگرد آیت‌‌‌الله مشکینی را داریم. شخصیت فوق‌‌‌العاده ارزنده ایشان در حد مرجعیت بود اما خضوع می‌‌کرد و برای ورود به مجلس خبرگان ثبت‌‌نام می‌کرد. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: مناسبت دیگر سالگرد عملیات مرصاد است که منافقین بدبخت و کوردل فکر کردند می‌توانند به ایران حمله کنند و حکومت اسلامی را ساقط کنند. بحمدالله در عملیات مرصاد که لشگر اسلام وارد عمل شد، آنها را ریشه‌‌‌‌کن و نابود کرد. خداوند ان‌‌‌شاءالله آنها را با دشمنان دین محشور کند. 

مامون با ولایتعهدی امام رضا (ع) می‌خواست به حکومتش مشروعیت دهد

موحدی کرمانی با اشاره به پذیرش ولایتعهدی مامون توسط امام رضا (ع) تصریح کرد: مامون تصمیم داشت با آمدن امام رضا (ع) به عنوان ولیعهد به حکومت خودش مشروعیت دهد. می‌‌خواست آنها که از حکومت خروج می‌کردند را آرام کند و سوم می‌خواست در مقابل علمای ادیان غیر اسلامی یک دانشمند داشته باشد که به شبهات آنها جواب دهد. 

وی ادامه داد: امام (ع) ضمن اینکه فهماندند به همه که این ولایتعهدی اجباری است اما برای آن شرایطی را ذکر کردند. شروط امام این بود که در کارهای حکومتی وارد نشوند،‌ نه کسی را نصب کنند و نه کسی را عزل کنند. همچنین فرمودند که با رویه و سنت تو برخورد نمی‌کنم و من را جدا از دایره حکومت بدان اما از دور اگر مشورتی خواستی، من تو را نصیحت می‌‌‌‌کنم.  

امام رضا (ع) معقتد بود که حکومت مامون اسلامی نیست

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رویه در پیش گرفته شده توسط امام رضا (ع) یعنی امام (ع) بیان می‌کند این حکومت ذره‌‌ای اسلامی نیست و من هیچ دخالتی در کارهای حکومت مامون نمی‌‌‌کنم، خاطرنشان کرد: یک بار مامون خواست حضرت چیزی بنویسیند برای آنها که می‌‌‌خواستند قیام کنند. حضرت این بار هم فرمودند من هیچ دخالتی نمی‌‌‌کنم. امام رضا (ع) در برخوردهای متفاوتی هم به مردم می‌‌‌‌‌فهماندند که این حکومت اسلامی نیست.

موحدی کرمانی اضافه کرد: در واقعه‌ای دو نفر خدمت امام رضا (ع) رسیدند و سوال کردند آیا در سفر که هستند، نمازشان شکسته است یا کامل. امام به یکی گفت تو نمازت را کامل بخوان چون به دیدن مامون آمدی و به دیگر گفت تو نمازت را شکسته بخوان چون به دیدن من آمدی. 

دولت بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری کند

وی با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) از این فرصت استفاده‌هایی نیز کردند، ابراز داشت: مهم است انسان از فرصت استفاده کند. ایشان به شبهه‌های اهل کتاب جواب می‌‌دانند و باعث کسب عزت برای اسلام بود. فرهنگ تشیع را بسط دادند. تشیع یک گستردگی فراوانی را در زمان امام رضا (ع) داشت. این برکات ولایتعهدی ایشان بود. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی کشور بیان کرد: متاسفانه طبق اطلاعات واصله از اواخر فروردین ماه امسال تا اواسط خرداد ماه، کالاهای غیرضروری با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شد. من نمی‌دانم که نگرانی و تاسف خود را چگونه اعلام کنم. بخش عظیمی از منابع ارزی کشور از بین رفت و موجب فساد و رانت شد. از دولت انتظار می‌رود بازار ثانویه ارز را به شکل جدی پیگیری کند. 

چه لزومی دارد به سفرهای غیرضروری ارز ۴۲۰۰ تومانی پراخت شود

موحدی کرمانی با بیان اینکه تخصیص ارز به سفرهای غیرضروری خیانت است، یادآور شد: گاهی برخی سفرها ضروری است اما سفرهای غیرضروری چه لزومی دارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن پرداخت شود. بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی مربوط به وضعیت نظام بانکی است که به دلیل ضعف نظارت از سوی بانک مرکزی شاهد افزایش حجم نقدینگی هستیم. 

موحدی کرمانی افزود: اگر این حجم نقدینگی مدیریت نشود کلیه بازارهای اقتصادی کشور را دچار تلاطم و نوسان می‌کند. از دولت تقاضا دارم به این جمله توجه کند که راهکارهای دولت برای جهت‌دهی این نقدینگی به سمت بازارهای مولد اقتصادی باید هر چه سریع‌تر مشخص و عملی شود. 

 

عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه بخش عمده‌ای از معضلات است 

وی با اشاره به عدم استقلال بانک مرکزی عنوان کرد: عدم استقلال بانک مرکزی از دولت ریشه بخش عمده‌ای از معضلات است و راه‌حل آن، این است که بانک مرکزی از قوه مجریه استقلال داشته باشد. همچنین لزوم ترمیم و تغییر تیم اقتصادی کابینه ضرورت دارد. گفته می‌شود برخی از اعضای تیم اقتصادی کابینه سیاست‌های دولت را قبول ندارد و این پذیرفتنی نیست که در تصمیمات اقتصادی دولت چندصدایی به گوش برسد بلکه باید یک صدای واحد شنیده شود. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه لازم است از افراد جوان همراه و یکصدا در تیم اقتصادی دولت استفاده شود، گفت: در شرایط کنونی کشور بازنگری در ساختار مدیریت متمرکز ضروری است. سراسر کشور برای بهره‌گیری و تفویض اختیارات به استانداران و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای خودشان و رونق اقتصادی منطقه باید تلاش کنند.

رئیس‌جهمور بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند

موحدی کرمانی ادامه داد:‌ از رئیس‌‌جمهور انتظار می‌رود طبق اصل ۱۲۷ و ۱۲۸ قانون اساسی برای تحول در استان‌های کشور بخشی از اختیارات خود را به استانداران تفویض کند. 

وی در نصیحتی به مسئولان عالی کشور اظهار داشت: بکوشیم دل را از عشق خدمت به جامعه و غم مستمندان پر کنیم و برای آرامش مستضعفان جامعه سطح زندگی را پایین آوریم و به دریافت معمول و و متعارف از بیت‌‌‌‌المال قانع و علوی شویم. همانطور که خداوند می‌فرماید مسوولان یک جامعه باید زندگی خود را در سطح ضعفا قرار داده تا آنها آرام بگیرند و بگویند مسوولان ما هم مثل ما زندگی می‌کنند. 

مشکلات را قبل از به خیابان ریختن مردم رفع کنید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اجازه ندهید در بین شما مسئولان پاک افرادی خائن پیدا شوند و میلیاردها از بیت‌المال را بدزدند و فرار کنند بلکه باید با نظارت جلوی این خطر را گرفت. قوه قضائیه هم باید اشد مجازات را درباره غارتگران بیت‌‌المال اعمال کند.

موحدی کرمانی خطاب به مسئولان عالی نظام تصریح کرد: منتظر نباشید مردم به دلیل فشار اقتصادی به خیابان‌ها بریزند و خواسته‌های مشروع خود را مطالبه کنند و آنگاه شما بیدار شوید و اقدام مناسب انجام دهید. شما دولت تدبیر هستید و باید به فکر مشکلات اقتصادی مردم و به دفع قبل از رفع بپردازید. هرچند که مردم انقلاب‌شان را دوست دارند و صبر انقلابی دارند و صبر را از امام حسین(ع) آموخته‌اند اما شما هم بکوشید و کار انقلابی کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز