خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

تاکید بر فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی میان تهران و جاکارتا

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۲۶

معاون حقوقی رئیس جمهور، ایران و اندونزی را دو کشور بزرگ اسلامی با اشتراکات و ظرفیت‌های گسترده دانست و گفت: دو کشور از روابط ارزشمند و همه جانبه‌ای برخوردار هستند و می‌توان این روابط را هر چه بیشتر در راستای منافع دو ملت و کشورهای اسلامی گسترده‌تر کرد.

به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در دیدار ایسما باتون رئیس هیأت اعزامی دیوان محاسبات اندونزی با اشاره به اهمیت دیدار و تبادل افکار بین هیأت‌های مختلف دو کشور بویژه در حوزه حقوقی و قضایی، ‌اظهار داشت: دیدار و گفتگو در سطوح مختلف می‌تواند در راستای تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط ایران و اندونزی تأثیرگذار باشد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از اینگونه دیدارها، استقبال می‌کند و آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه‌های حقوقی و قضایی با طرف‌های اندونزیایی به مشارکت بگذارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و اندونزی بخاطر برخورداری از جمعیت و منابع طبیعی فراوان، اثرگذاری بسیار زیادی در جهان دارند، گفت: دو کشور می‌توانند، همکاری‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، در راستای منافع ملت‌های خود برقرار کنند و در این راستا باید تلاش کنیم، قراردادها و معاهداتی که بین ایران و اندونزی منعقد شده هر چه زودتر در عمل اجرا و حمایت ها و مشوق های لازم را به اتباع و شرکت های دو کشور بدهند.

جنیدی با اشاره به همکاری‌های تهران و جاکارتا در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اظهار داشت: دو کشور در تمام عرصه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مشارکت و هماهنگی‌های خوبی با یکدیگر دارند و با تقویت اینگونه همکاری‌های می‌توانند، اثرگذاری زیادی در مناسبات جهانی داشته باشند، و ملت های دو کشور از مواهب آن بهره مند شوند. از جمله دو کشور با فعال‌تر کردن کمیسیون مشترک اقتصادی می‌توانند قدم‌های مهمی در خصوص توسعه میدان نفتی و نیز تعرفه‌های ترجیحی بردارند.

خانم ایسما باتون رئیس هیأت اعزامی دیوان محاسبات اندونزی هم در این دیدار گزارشی از ساختار دیوان محاسبات در کشورش ارائه کرد و گفت: اندونزی مصمم است در همه عرصه‌ها، روابط و همکاری‌های نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده و از تجربیات یکدیگر برای بهبود هر چه بیشتر شرایط خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های حقوقی بین ایران و اندونزی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با دیدار و تبادل افکار قصد داریم، سطح این همکاری‌ها را هر چه بیشتر افزایش دهیم و بی‌تردید تقویت همکاری‌ها در این حوزه می‌تواند روابط بین سایر حوزه‌ها بویژه فعالیت تجار و بازرگانان را تسهیل کند.

در این دیدار علاوه بر بحث‌های تخصصی، در زمینه ساختار اداری دیوان محاسبات اندونزی و ساختار شبه قضایی دیوان محاسبات ایران انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز