خبرگزاری کار ایران

مولایی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

می‌توانیم به پیروزی نهایی در دیوان بین‌المللی دادگستری امیدوار باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۹۹

یک استاد حقوق بین الملل گفت:‌ در صورت اثبات ادعای ایران در خصوص صلاحیت دیوان بین المللی دادگستری برای بررسی شکایت کشورمان از ایالات متحده، با توجه به شواهد و مستندات ارائه شده و محکم بودن آنها می‌توانیم به پیروزی در این دعوا امیدوار باشیم.

یوسف مولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به نامه رییس دیوان بین‌المللی دادگستری به وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در پرونده‌هایی که به دیوان ارجاع می‌شود، همواره یکی از درخواست‌های طرف مراجعه‌کننده به دیوان صدور دستور موقت این نهاد به کشور طرف دعوا است تا از هرگونه اقدام جدید که باعث تشدید اختلافات می‌شود، خودداری کند.

این استاد حقوق بین‌الملل در تشریح روند بررسی شکایت ایران از ایالات متحده در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: تا زمان اعلام شده دیوان برای بررسی این موضوع که ۲۷ آگوست اعلام شده،‌ طرفی که به دیوان مراجعه کرده با تبادل لوایحی سعی در اثبات ادعای خود در خصوص صلاحیت دیوان برای بررسی شکایت خواهد داشت؛ در مقابل، طرف دعوا هم همین اقدام را برای اثبات عدم صلاحیت دیوان انجام می‌دهد.

وی افزود: در این پروسه کشوری موفق خواهد بود که با اقدامات مستمر و فعال ادعای خود را به اثبات برساند.

این استاد حقوق بین‌الملل در همین خصوص افزود: در صورتیکه ایران موفق شود با اقدامات مقتضی ادعای خود را مبنی بر صلاحیت دیوان به اثبات برساند، با توجه به شواهد و مستنداتی که جمهوری اسلامی در رابطه با شکایت خود ارائه کرده است، می‌توانیم امیدورا باشیم که پیروزی بزرگی برای کشور رقم بخورد.

وی ادامه داد: البته ما نمی‌دانیم خواسته ایران دقیقا چه چیزی اعلام شده است، این خواسته می‌تواند الزام به بازگشت آمریکا به برجام باشد یا جبران خساراتی که تحریم‌های یکجانبه آمریکا در این مدت به کشور وارد کرده است.

مولایی ضمن تشکر از مرکز حقوقی و بین‌الملل نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت امور خارجه که اقدامات لازم را در خصوص احقاق حق جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی انجام داده و در همین راستا هم شکایتی را تقدیم دیوان بین‌المللی دادگستری کرده‌اند، گفت: بنده از طرف خود و همکارانم حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز