خبرگزاری کار ایران

اولادقباد مطرح کرد؛

پیشنهاد تهیه بانک اطلاعاتی از کودکانی که تکدی‌گری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۷۱

نماینده تهران گفت: در همین پایتخت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داریم که والدین آنها با توجه به شرایطی که دارند، فرزندان را از تحصیل بازداشته و آنها را مجبور به تکدی‌گری می‌کنند. در چهارراه‌های تهران کودکانی تکدی‌گری می‌کنند که باید یک بانک اطلاعاتی از آنها تهیه شود و به تحصیل بازگردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریده اولادقباد در صحن علنی مجلس در جریان رسیدگی به ماده  ۳ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در موافقت با این ماده گفت:‌ کودکان و نوجوانان سرمایه‌های معنوی، فرهنگی، اجتماعی و آینده‌سازان کشور هستند در این لایحه همه مصادیق برای حمایت از آنها ذکر شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که در نظر گرفته شده بزه‌دیدگی در حوزه سلامت جسمی، اخلاقی و روحی یا آموزشی است و موارد مخاطره‌آمیز مشخص شده که شامل حمایت قانونی است. یکی دیگر از این موارد کوتاهی یا سهل‌انگاری در انجام تکالیف والدین نسبت به فرزندان است. این موارد که در ماده ۳ مصادیق آن مشخص شده به شفافیت مطرح شده است.

وی ادامه داد: زمانی که والدین فرزندان زندانی می‌شوند، دولت باید از آن کودکان مراقبت کند که بی‌سرپرست در جامعه رها نشوند. همچنین دانش‌آموزانی که و الدین آنها درگیر با اعتیاد هستند، این نوجوانان در معرض خطر مواد مخدر قرار دارند و این وظیفه دولت است که از این کودکان حمایت کند.

اولادقباد گفت: خشونت مستمر والدین یا سایر اعضای خانواده نسبت به یکدیگر در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است هم اکنون خشونت کلامی و غیرکلامی در بین دانش‌آموزان گسترش پیدا کرده است. خشونت کلامی در بین دختران و خشونت غیرکلامی در بین پسران رو به افزایش است و حال با این وضعیت جامعه ما دچار ترویج خشونت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مساله دیگری که وجود دارد این است که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند که من می‌خواهم آقای بطحایی گزارشی در این باره ارائه دهد. در همین پایتخت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داریم که والدین آنها با توجه به شرایطی که دارند، فرزندان را از تحصیل بازداشته و آنها را مجبور به تکدی‌گری می‌کنند. در چهارراه‌های تهران کودکانی تکدی‌گری می‌کنند که باید یک بانک اطلاعاتی از آنها تهیه شود و به تحصیل بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز