خبرگزاری کار ایران

دین‌پرست خبر داد:

ابلاغ برنامه محرومیت زدائی از سیستان به ۱۸ دستگاه اجرایی

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۸۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از ابلاغ برنامه محرومیت‌زدائی منطقه سیستان از سوی ریاست‌جمهوری به ۱۸ دستگاه اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌‌‌پرست روند پیگیری‌‌‌های منجر به ابلاغ برنامه محرومیت‌‌زدائی از منطقه سیستان از سوی ریاست جمهوری به ۱۸ دستگاه اجرایی را تشریح کرد و گفت: در پی دستور وزیر کشور مبنی بر گزارش جمع‌‌‌‌بندی به عمل آمده از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بخش‌های مختلف منطقه سیستان، مجموعه پیشنهادات عملی تدوین شده در وزارت کشور در این زمینه، از سوی وزیر کشور به رئیس‌‌‌‌جمهور ارائه و پیشنهاد شد تا در سفر فشرده وزیر کشور با همراهی معاونان وزرا و دستگاه‌های مرتبط به منطقه، این برنامه ارزیابی میدانی شده و مورد جمع‌‌بندی نهایی قرار گیرد.

وی افزود: سفر وزیر کشور با همراهی معاونان و نمایندگان ۱۸ وزارتخانه و دستگاه ذیربط در هفدهم تیرماه انجام شد و بیش از صد برنامه یا اقدام مدنظر در بازدیدهای میدانی و بررسی‌‌‌های محلی این سفر مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ادامه داد: پس از بازگشت وزیر کشور و هیأت همراه، گزارش تفصیلی سفر، همراه با مجموعه اقدامات و برنامه‌‌‌های جمع‌‌‌بندی شده در ۱۰۸ محور به رئیس‌‌‌جمهور ارائه شد که پس از موافقت رئیس‌‌‌جمهور با برنامه‌‌های ارائه شده، مراتب از سوی دفتر ایشان به ۱۸ وزارتخانه و دستگاه اجرائی مسئول، ابلاغ شد و روند اجرای عملی این اقدامات به زودی آغاز خواهد شد.

دین‌پرست با اشاره به بخش‌‌‌های مسئول اجرای این مصوبات اظهار داشت: علاوه بر سازمان‌‌‌های برنامه و بودجه، حفاظت محیط زیست و بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌‌‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارائی، جهاد کشاورزی و نیرو از جمله دستگاه‌‌‌هایی هستند که مکلف به اجرای اقدامات ابلاغی هستند.

وی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین وزارت کشور را دیگر دستگاه‌‌‌های مخاطب برنامه‌‌‌های ابلاغی برشمرد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: دستور وزیر کشور برای زمینه‌‌‌سازی فوری اقدام مشابه در منطقه بلوچستان، روز چهارشنبه به استانداری سیستان و بلوچستان ابلاغ شده و با توجه به زمان‌‌‌بندی تجربه شده درخصوص برنامه‌‌‌‌های قبلی، حداکثر ظرف مدت چند ماه آینده، مرحله نهایی ابلاغ دستورات مقامات ارشد درخصوص اقدامات اجرایی در منطقه بلوچستان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز