خبرگزاری کار ایران

سومین کنفرانس امنیتی تهران در بهمن برگزار می‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۲۷

سومین دور کنفرانس امنیتی تهران در بهمن ماه ۱۳۹۷ با عنوان «امنیت منطقه ای در غرب آسیا: چشم‌انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در ادامه برگزاری موفق اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با شعار «گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا و با توجه به دستاوردهای چشمگیر سمینارهای داخلی و  منطقه ای این کنفرانس در دوره های گذشته و انعکاس بین‌المللی و گسترده مواضع و دیدگاه‌های شرکت‌‌کنندگان و سخنرانان آن، پیش از کنفرانس اصلی سه سمینار داخلی و خارجی (بین‌‌المللی و منطقه‌‌ای) به عنوان پیش نشست در ماه‌‌‌های آبان، آذر و دی ۱۳۹۷برگزار خواهد شد.

این سمینارها، چارچوبی اصیل و بومی برای بحث و بررسی مسائل منطقه‌‌‌ای، تبیین راهبردها و سیاست‌های امینتی و خارجی ایران و طرح ایده‌ها و راهبردهایی درونزاد برای نیل به امنیت و پیشرفت جمعی را فراهم می‌سازد.

در کنفرانس اصلی و سمینارهای داخلی و خارجیِ پیش از آن، مهمترین مسائل و موضوعات امنیتی در غرب آسیا و فرصت‌‌ها و چالش‌‌های امنیتی منطقه‌‌ای، به منظور یافتن راه‌‌حل‌‌ها و راهکارهای مناسب و مطلوب، مورد بحث و بررسی قرار می‌‌گیرد. مهمترین محورهای این سمینارها عبارتند از: همکاری و منازعه در غرب آسیا؛ پیشرفت جمعی در غرب آسیا؛ راهبرد بازیگران منطقه‌‌‌ای و فرامنطقه‌‌‌ای در قبال صلح و ثبات در غرب آسیا؛ سیاست‌‌‌های دفاعی و امنیتی همکاری‌‌جویانه در غرب آسیا؛ ماهیت و الزاماتِ منطقه‌‌ای و بین‌‌المللیِ نظم امنیتی منطقه‌‌ای در غرب آسیا؛ دیپلماسی دفاعی در غرب آسیا؛ دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران؛ نقش و جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در صلح و ثبات منطقه‌‌ای در غرب آسیا؛ الگوهای تسلیحاتی و کنترل تسلیحات در غرب آسیا.

دو سمینار داخلی (با درجه علمی و پژوهشی) در ماه‌های آذر و دی سال ۱۳۹۷ توسط مراکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران (مانند دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، شورای راهبردی روابط خارجی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌‌المللی وزارت امور خارجه و مرکز مطالعات راهبردی دیپلماسی دفاعی وزارت دفاع) با مشارکت و همکاری سایر موسسات، نهادها و دانشگاه‌‌های کشور برگزار خواهد شد.

پیش از برگزاری این سمینارها، مهمترین محورها و موضوعات آنها به صورت نشست‌‌های تخصصی در یکی از مراکز و دانشگاه‌‌های همکار برگزار خواهد شد. به گونه‌‌‌ای که زمینه و بستر مناسب برای هم‌‌اندیشی و هم‌‌افزایی فکری حداکثری نخبگان علمی و اجرایی در حوزه امنیت منطقه‌‌ای فراهم گردد.

در سومین کنفرانس امنیتی تهران برنامه‌‌ریزی و تلاش می‌‌شود تا ابعاد و جنبه‌‌های بین المللی و منطقه‌‌ای آن نسبت به دوره‌‌های قبل تقویت و توسعه یابد. به طوری که علاوه بر میهمانان خارجی شرکت‌‌کننده در کنفرانس سال گذشته ده‌ها صاحب منصب دولتی، از جمله وزرای امورخارجه و دفاع شاغل و سابق و صاحبنظر علمی و اجرایی از کشورهای مختلف دعوت به عمل آمده است.

محورهای این سمینارها، تاریخ دقیق برگزاری آنها، نحوه ثبت نام و ارسال مقالات و پژوهش‌ها و تازه ترین خبرهای مرتبط با کنفرانس، طی روزهای آتی از طریق سایت کنفرانس امنیتی تهران اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز