خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

سپاه به جبهه‌بندی‌ها ورود نمی‌کند/ محدود شدن به جناح‌های سیاسی برای ما سم کشنده است/اگر دفاع از جبهه انقلاب سیاسی بودن است، سیاسی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۰۵۴

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: پیوند امت با ولایت، انقلاب را پایدار کرده لذا دشمنان تلاش دارند این مقاومت و ایستادگی را از امت اسلامی بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری حجت الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز با موضوع تبیین رویکردها و راهبردهای نوین نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسائل روز برگزار شد.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی در این نشست خبری با بیان اینکه در تاریخ اسلام برای اولین بار است که عمر حاکمیت و نظام حکومت دینی و ولایی به چهار دهه می‌رسد، گفت: در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی به رغم همه تهاجم‌ها و تلاش همه‌جانبه جبهه استکبار فراز و نشیب داشته‌ایم اما توقف نداشته‌ایم و امروز استکبار اقرار دارد که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آنها را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار می‌گوید که انقلاب اسلامی موجودیت ما را در مرحله اول در شاخصه‌های ابرقدرتی و در مرحله دوم موجودیت ما را تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: انقلاب به این دلیل که زنده و در حال حرکت و اثرگذاری است، دشمن دارد. اگر انقلاب در حال حرکت نبود، دشمن هم نداشت و چون انقلاب اسلامی زنده است، حافظ و نگهبان و مدافع می‌خواهد؛ چراکه از دشمن نمی‌توان انتظاری جز دشمنی داشت. استکبار دشمن انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: انقلاب باید حافظانی با بصیرت و شجاعت داشته باشد که در هر صحنه بتواند دست دشمن را بخواند و فتنه او را تشخیص دهد و در برابر او بهترین راهکار را داشته باشد که در این مهم در مرحله اول سکانداری را رهبری معظم انقلاب برعهده دارد و در مرحله دوم به دوش ملت است. رمز ماندگاری انقلاب در این ۴۰ سال هم پیوند این دو بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان و استکبار مسلمانان را در سه وضعیت می‌بینند؛ یکی اینکه امت مسلمان باشد اما ولایت و رهبری نداشته باشد یا به عبارت دیگر امت بی‌ولایت برای استکبار خطر ندارد و دیگری اینکه امام بی‌امت هم اقتدار ندارد و سومین وضعیت این است که دشمنان می‌گویند امت مسلط به ولایت، شکست ندارد.

حاجی‌صادقی اظهار داشت: ۴۰ سالگی انقلاب به خاطر این پیوند است. پیوند امت با ولایت انقلاب را پایدار کرده لذا تلاش دارند که این مقاومت و ایستادگی را از امت اسلامی بگیرند.

وی ابراز داشت: تجسم و عینیت یافتن قدرت مردمی در نهاد بسیج و سپاه تبلور پیدا می‌کند. بسیج امت اسلامی سازماندهی و سامان‌یافته است که سنگرنشین انقلاب است و فلسفه وجودی سپاه دفاع همه‌جانبه در همه جنبه‌ها از دستاوردهای انقلاب است. سپاه هرجا خطری متوجه انقلاب دید وظیفه‌اش این است که حضور پیدا کند. انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهایش نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: استقامت فکری اساسی‌ترین عالم ایمانی و قرآنی برای ماندن در صراط مستقیم و برای ماندن در استقامت فکری است و همچنین استقامت عملی یعنی روحیه جهادی داشتن دو بعد از ماموریت‌های اساسی سپاه و بسیج است که برای تحقق این دو ویژگی بزرگ  تقویت هر چه بیشتر امت با ولایت و سپاه و بسیج با ولایت و نهاد نمایندگی در سپاه پاسداران است که از ابتدا به دستور امام شکل گرفت.

وی یادآور شد: نهاد نمایندگی ولی فقیه افرادی همچون حجت الاسلام موحدی کرمانی و حجت الاسلام خرم‌آبادی و دیگران مسوولیت داشته‌اند که در این رابطه مطالبه رهبر ما از نهاد نمایندگی ولی فقیه ارتقای بصیرت دینی و ارتقای تقویت روحیه انقلاب و جهادی و تقویت معنویت بوده است.

وی تاکید کرد: ارتباط و بهره‌گیری از حوزه علمیه و روحانیون آگاه و عامل و اثرگذار از تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق این موضوعات بوده است و یکی از مهم‌ترین آنها برگزاری اولین اجلاس بسیج اساتید حوزه‌های علمیه چهار استان است.

حاجی‌صادقی افزود: امسال اولین اجلاس بسیج اساتید حوزه‌های علمیه از بیست و ششم تیرماه به مدت سه روز در مشهد مقدس با شعار حوزه انقلابی رسالت اساتید و نخبگان بسیجی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه قم، تهران، مشهد و اصفهان در مشهد مقدس اجتماعی می‌کند و از مسوولان مختلف هم دعوت خواهد شد و آنها در این اجلاس خواهند گفت ما می‌توانیم پیوند نهاد بسیج و سپاه با نهاد مدافع اسلام ناب یعنی روحانیت را روز به روز افزایش دهیم.

این مقام مسئول در تشریح اهداف این همایش گفت:‌ اعلام حضور انقلابی و آمادگی اساتید حوزه علمیه در دفاع از انقلاب و ارزش‌های انقلابی و تقویت انسجام و هم‌افزایی و فعال‌تر شدن اساتید و نخبگان حوزه علمیه و آمادگی بیشتر برای بصیرت افزایی و نقش‌آفرینی اساتید و روحانیون در سایر اقشار بسیجی و آگاهی‌دهی نسبت به نقشه‌های استکبار و راه‌های مقابله با آن از جمله اهداف این همایش است.

وی عنوان کرد:‌ اساتید بسیجی حوزه علمیه می‌گویند که ما در دفاع از انقلاب و نظام و اندیشه‌های رهبر ثابت‌قدم ایستاده‌ایم و هرگز کوتاه نخواهیم آمد. مطالبه رهبر معظم انقلاب نسبت به ماندگاری انقلاب این بود که این مهم به عنوان یک هدف دیده شود و عناصر آن شناخته شوند. تفاوت بسیج اساتید و بسیج طلاب با دیگر اقشار بسیجی این است که این دو باید اقشار دیگر را هم از لحاظ فکری و سیاسی تقویت کنند.

حاجی‌صادقی تصریح کرد: اساسی‌ترین هدف نمایش ولایتمداری و نمایش تبعیت حوزه‌های علمیه و روحانیون بسیجی ما از مقام معظم رهبری و این نعمت بزرگ الهی است. رهبری که به تعبیر دشمنان ابرمردی است که ابرقدرت‌ها را شکسته است. این همایش تاکنون استانی برگزار می‌شده اما امسال چهار استان شرکت کرده‌اند و امیدواریم که شروعی برای حرکت‌های بعدی باشد. در این همایش ۳۰۰ نفر به نمایندگی از دو هزار و ۵۰۰ نفر حضور دارند که به صورت گزینشی انتخاب شدند و نظرات خود را بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره مواضع اخیر رئیس جمهور درباره تنگه هرمز و حمایت سرلشکر سلیمانی از رئیس جمهور گفت: سپاه هرگاه که مسوولان در انجام ماموریت‌ها در راستای اهداف نظام حرکت کنند حامی آنها هستند و حامی کسی است که در دفاع از انقلاب اسلامی تلاش کنند. مقاومت در برابر جبهه استکبار رضایت‌بخش است و چون در راستای آن گفتمان رهبری و در راستای تحقق منویات ایشان است از آن حمایت می‌شود. هرکجا که منافع مردم باشد سپاه خود را خادم مسئولان می‌داند به شرط آنکه سیاست‌های کلان نظام در نظر گرفته شود و هم اینکه اقدامی برای خدمتگزاری به مردم باشد و اینها جز به وفاداری به انقلاب معنایی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات جبهه استکبار برای ما سبب خیر شود و انسجام ما را در مسیر انقلاب بیشتر کند. این مقام مسوول با بیان اینکه الان وضعیت کشور با گذشته زیاد تغییر نکرده است ابراز کرد: درگیری استکبار همیشه با ما بوده و هجمه‌ها و فتنه‌ها همیشه وجود داشته است اما مهم این است که چگونه می‌خواهیم عمل کنیم. در این مقطع اگر ما قدرشناس ولایت که عالی‌ترین هدایت‌ها را برای ادامه راه انقلاب و مبارزه با استکبار بوده است باشیم و در راستای هدایتگری‌های او حرکت کنیم قطعا موفق می‌شویم و دشمن ما ناکام خواهد ماند.

وی ادامه داد: سپاه به عنوان سرباز ولایت در هر صحنه‌ای که رهبری معظم فرمانی داشته باشد انجام می‌دهد و از مسوولانی هم که در این راستا حرکت کنند دفاع می‌کند. در برابر استکبار گرگ‌صفت راه عقب راندن آنها شهامت و استقامت است و نه انفعال و کوتاه آمدن. اما همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند ایستادگی هزینه دارد اما سازش در گذشته انقلاب هم تجربه شده است و همانطور که قرآن اشاره کرده است استکبار اهل مذاکره و گفت وگو و منطق نیست و آمریکا جز سلطه بر ما راضی نخواهد بود اما خوشحالیم که انسجام ما بیشتر هم شده است.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت سپاه در مسائل سیاسی کشور گفت: سپاه بصیرت سیاسی دارد همچنین بینش و درک سیاسی دارد و اگر نداشته باشد دین ندارد. مگر ما سیاست را جزوی از حقیقت دین نمی‌دانیم اما سپاه به جبهه‌بندی‌ها ورود نمی‌کند. ما یک واجب داریم و یک امر حرام. واجب ما بصیرت سیاسی ماست یعنی درک درست از موقعیت‌ها و دشمن و درک درست از تکالیف در برابر آن توطئه‌ها که چه باید بکنیم. این بصیرت برای ما واجب است که بدون آن نمی‌توانیم استقامت کنیم.

حاجی‌صادقی افزود: جناح‌بندی‌ها و محدود شدن به بعضی جناح‌های سیاسی برای ما سم کشنده و جایز نیست که امام و رهبر معظم هم به صراحتا این را ممنوع کرده‌اند اما باید بدانیم که مرز این دو در کجاست و واجب کجاست که ما باید وارد شویم. ما در جبهه نشینی انقلاب و در مقابله با استکبار حضور داریم و بصیرت این است یعنی جبهه انقلاب و جبهه استکبار را شناخته‌ایم و در مقابل استکبار ذره‌ای شک نداریم. سپاه مقابله با استکبار را وظیفه خود می‌داند اگر دفاع از جبهه انقلاب سیاسی بودن است ما سیاسی هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: انقلاب موجودی زنده است و راهبر دارد و مردم حرکت‌بخش آن هستند و یک بعد نفی دارد که آن استکبارستیزی است و سپاه در دفاع از این ارکان حضور دارد.

وی با بیان اینکه در درون انقلاب جناح‌ها و گروه‌های سیاسی زیادی هستند که سپاه به هیچ‌کدام از آنها وابسته نیست، گفت:‌ سپاه فقط به ولایت و امت وابسته است و ما بین بصیرت سیاسی و فلسفه وجودی و حفظ این انقلاب و ارکان آن حضور داریم و آنجایی که در جبهه خودی سلیقه‌های مختلفی وجود دارد مواضع ما ممکن است از سوی یک جناح موافق و از سوی جناحی دیگر مخالف تلقی شود اما ما قصد موافقت یا مخالفت نداریم و همانطور که ولایت به کل امت تعلق دارد سپاه هم خدمتگزار این امت است.

حاجی‌صادقی درباره مواضع رسمی سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران مواضعی رسمی دارد که از طریق صحبت‌های فرمانده محترم کل سپاه یا نماینده ولی فقیه یا سخنگوی سپاه و همچنین سایت‌های رسمی سپاه منتشر می‌شود اما افراد دیدگاه‌هایی دارند که برای ما محترم است اما این دیدگاه‌ها را نمی‌توان به عنوان موضع رسمی سپاه دانست. مواضع افراد برای ما قابل احترام است و همانند همه مسوولان می‌توان نظراتشان را بیان کنند اما آنچه به عنوان موضع سپاه است باید از کانال‌های رسمی باشد.

وی تاکید کرد: یکی از ابعاد انقلاب حمایت از نهضت‌های اسلامی و مظلومان و مسلمانان بوده است که تبلور خود را نشان داد است. امروز رژیم صهیونیست چرا از این کشور به آن کشور به راه افتاده است چون انقلاب اسلامی کاری کرده که آن اسرائیلی که روزی در برابر سنگ فلسطینیان قرار گرفته بود امروز در برابر موشک‌های آنها قرار گرفته است و شعار «نیل تا فرات» را به اینکه «چه کار کنیم تا نابود نشویم» تبدیل کرده است. رژیم صهیونیستی حالا در برابر گروه‌های کوچکی مانند حزب‌الله و حماس شکست می‌خورد. یکی از پیروزی‌های جبهه انقلاب اقدامات خوبی بود که برادران عزیز ما در حزب‌الله لبنان و غزه و حماس خلق کرده‌اند و این پیروزی‌ها نقطه عطفی در شکل‌گیری گفتمان مقاومت بود و آن افسانه شکست‌ناپذیری استکبار تمام شده است و آنچه گفته می‌شد کسی جرأت ندارد مقابله کند امروز پایان یافته است.

حاجی‌صادقی ادامه داد: امروز با مقاومت یک گروه انقلابی و ولایی مانند حزب‌الله سخت‌ترین تهاجم‌ها حذف شده است و این اختصاص به شیعه هم ندارد و در حماس شکل گرفته است. امروز روحیه ایستادگی در دنیا احیا شده و رژیم صهیونیستی و استکبار و بعضی کشورهای عربی که موجودیت خود را نوکری استکبار می‌داند احساس خطر می‌کنند که آنها تامین کننده مالی استکبار هم هستند اما حاکمیت آنها را پذیرفته‌اند. استکبار می‌گوید که ما نگاهمان به کشورهای عربی همانند گاو‌های شیرده است اما ما امیدواریم روزی برسد که حاکمان آنها مانند ملت و امتشان عزت را از خدا بخواهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: قرآن می‌گوید تنها راه اقتدار و عزت این است که به داشته‌های خود تکیه شود و در برابر استکبار کوتاه نیامد. امروز استکبار مشکل خود را این می‌داند که اگر مقابل انقلاب اسلامی بایستد ممکن است تمام دنیا در برابرش بایستند.

حاجی‌صادقی افزود: سپاه در همه عرصه‌ها چه در هوا و زمین و دریا در اوج آمادگی است و آنچه می‌توانیم بگوییم و دشمن هم تا حدودی از آن خبر دارد آمادگی است. دشمن اگر بخواهد متعرض انقلاب اسلامی شود تمام موجودیتش به خطر می‌افتد. ما به لحاظ اطلاعاتی و تسلیحات و به لحاظ عملیاتی آمادگی دفاع از انقلاب را داریم و تنگه هرمز تنها یکی از آن محورهاست. مگر می‌شود دشمن بخواهد جایی را برای ما ناامن کند و برای خودش امن بماند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: ممکن است در داخل به لحاظ سلیقه‌ای تفاوت وجود داشته باشد اما سپاه در جبهه‌نشینی از انقلاب دفاع می‌کند.

وی افزود: روحانیونی از نمایندگی ولی فقیه در جبهه مقاومت حضور دارند و حضور مستشاری دارند و کمک می‌کنند.

وی در مباحثی که درباره خروج ایران از سوریه مطرح می‌شود، گفت: ارتباطمان با همسایگانمان مثل روسیه و سوریه بسیار خوب است و این رابطه خوب استکبار را عصبانی کرده است و حضور مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در روسیه کار خوبی بود اما حضور ما در سوریه مادامی که آن دولت بخواهد ادامه دارد. چطور آمریکا از هزاران کیلومتر دورتر به سوریه می‌آید و می‌گوید ما در اینجا منافع داریم و بدون اینکه دعوت شود می‌آید اما حضور ما دفاع از مظلوم است و از ما دعوت شده است و ما به درخواست سوریه حضور داریم اما دشمنان به دنبال این هستند که مشاوره‌ها و حمایت‌های انقلاب اسلامی از سوریه که رمز ماندگاری مقاومت سوریه است بشکند و آرزوی دیگر استکبار احیای دوباره داعش به شکلی دیگر است.

حاجی‌صادقی گفت: داعش را با اهدافی ایجاد کردند و از دستشان بیرون رفت و حال می‌گوید باید داعش تحت کنترل باشد؛ چراکه بهترین راهکار مقابله با انقلاب اسلامی را داعش می‌داند.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با حرکت و فرهنگی که ایجاد کرده حضور فعال دارد. بعضی جاها حضور مستشاری دارد و آنجایی که حضور مستشاری ندارد حضور فکری دارد.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران در خدمتگزاری به دین و انقلاب و در خدمتگزاری به مردم این دو را مقابل هم نمی‌بیند. فرهنگ غربی از دموکراسی حرف به میان می‌آورد اما در دین ما خدا آن طرفی است که مردم هستند. سپاه در عرصه‌های سازندگی، خدمت‌رسانی به مردم و در عرصه‌های کارهای بزرگی که نظام اقتدا می‌کند حضور دارد اما این حضور نه با انگیزه اقتصادی بلکه با هدف پاسداری از انقلاب و خدمتگزاری به مردم است. این مردم انقلابی ما هستند که انقلابشان را ۴۰ ساله کردند و استکبار ۴۰ سال به عقب رفته است و عقب‌نشینی کرده است.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه مردم رمز بقا هستند، گفت: با تمام وجود خدمتگزاری به مردم را ادامه می‌دهیم که از این راه به خدا نزدیک شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز