خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس خبر داد؛

مذاکرات فشرده مقام‌های وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا با وزیر انرژی عربستان برای منزوی کردن ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۴۷

مقامات آمریکایی در حالی با مقامات سعودی در عربستان نشست سه روزه درباره نحوه منزوی کردن ایران و جلوگیری از فروش نفت برگزار کردند که «بانک آو آمریکا» هشدار داده در صورت حذف نفت ایران از بازار، قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار در هر بشکه بالا خواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از «اویل پرایس»، مقامات وزارت خارجه آمریکا در حاشیه همایش سالانه سران ناتو در بروکسل با مقامات عربستان برای هماهنگی جهت فشار بیشتر بر ایران دیدار و درباره راه‌های اطمینان از حفظ جریان توزیع نفت در بازارهای جهانی بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران مذاکره کرده‌اند. 

به گفته یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که نامش برده نشده، در دیدار آمریکایی‌ها با وزیر نفت سعودی، آمریکا درباره نحوه حفظ توزیع نفت در بازارها جهت جلوگیری از نوسان مذاکره شده است. 

این مقام آمریکایی گفته: «ما هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم. درباره تحریم‌های نفتی آمریکا برای جلوگیری از دسترسی ایران به عواید نفتی جهت تامین مالی تروریسم مذاکره کردیم. ما درباره حداقل کردن آسیب‌های بازار و کمک به شرکایمان برای یافتن راهی آلترناتیو جهت توزیع نفت ایران صحبت کردیم.»

به گفته این مقام آمریکایی، مسئولان وزارت خارجه آمریکا به مقامات وزارت خزانه‌داری پیوسته و سه روز در عربستان برای یافتن راه اقتصادی جهت منزوی کردن ایران و همزمان حفظ توزیع نفت در بازار مذاکره کرده‌اند.

این مقام وزارت خارجه با اشاره به مشتری‌های نفتی ایران که آمریکا از آنها درخواست کرده واردات نفت‌شان را از این کشور به صفر برسانند، گفت: «ما در این‌باره بسیار جدی هستیم و قصد اعمال مجدد تحریم‌هایی را داریم که در اثر توافق هسته‌ای برداشته شد. ما از نزدیک با این کشورها کار می‌کنیم تا راهی جایگزین برای توزیع نفت ایران بیابیم.»

بر اساس ادعاهای این مقام آمریکایی، آمریکا مطمئن است که می‌تواند بدون آسیب وارد کردن به بازار و با کار کردن نزدیک با کشورهایی نظیر عربستان و دیگر تولیدکنندگان، از توزیع مناسب نفت در بازار حفاظت کند.

به گزارش «اویل پرایس»، هفته گذشته «مورگان استنلی» مجموعه بانک‌های سرمایه‌گذاری چند ملیتی در آمریکا، افزایش ۷.۵ دلاری نفت خام برنت و رسیدن آن به ۸۵ دلار در هر بشکه برای نیمه دوم سال ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کرد. «بانک آو آمریکا» هشدار داده که در صورت حذف نفت ایران از بازار، قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار در هر بشکه بالا خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز