خبرگزاری کار ایران

«شینهوا» خبر داد؛

وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت گردشگری «ماهان‌تراول» را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۲۳

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده شرکت کارگزاری خدمات فروش «ماهان تراول و توریسم» یکی از بازوهای کلیدی «ماهان ایر» برای عملیات‌های بین‌المللی به‌ویژه در تراکنش‌های مالی به جای این شرکت هواپیمایی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «شینهوا»، روز دوشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت‌ خدمات گردشگری «ماهان تراول و توریسم» که یک شرکت مالزیایی وابسته به شرکت هواپیمایی ماهان است را به دلیل ارتباط با حمایت از تروریسم بین‌المللی ایران تحت تحریم قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده شرکت کارگزاری خدمات فروش «ماهان تراول و توریسم» یکی از بازوهای کلیدی «ماهان ایر» برای عملیات‌های بین‌المللی به‌ویژه در تراکنش‌های مالی به جای این شرکت هواپیمایی بوده است. 

در بخش دیگری از این بیانیه این ادعا مطرح شده که در نتیجه اقدام وزارت خزانه‌داری، همه اموال و دارایی‌های «ماهان تراول و توریسم» تحت قانون آمریکا بلوکه می‌شود. 

«منوچین» همچنین در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شده که «ماهان ایر» یکی از ایرلاین‌های منتخب نیروهای مسلح ایران به بهانه تسهیل امور مالی و حمایت از تروریسم در سراسر خاورمیانه است.

 وی مدعی شد: «پروازهای معمول ماهان به سوریه برای تقویت اسد و ارسال سلاح و مبارزان خارجی و عوامل ایرانی که خشونت و ناآرامی را در سطح منطقه بسط داده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. »

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین مدعی شد: «آمریکا به وضوح درباره نقش کشنده‌ای که «ماهان ایر» بازی می‌کند، توضیح داده است. اقدام ما علیه یک کمپانی مستقل که خدمات کارگزاری فروش عادی برای ماهان فراهم می‌کند این واقعیت را برای همه صنایع هوانوردی روشن کرد که به طور اورژانسی نیاز به قطع همه روابط و فاصله گرفتن فوری از این هواپیمایی دارند. کمپانی‌هایی که به ارائه خدمات به «ماهان ایر» ادامه دهند یا پروازهای ماهان را به اروپا، خاورمیانه و آسیا یا از این مناطق تسهیل کنند، باید بدانند که در معرض یک خطر مالی بزرگ قرار گرفته‌اند.»

به گزارش این رسانه چینی، «ماهان ایر» از اکتبر ۲۰۱۱ به ادعای تامین حمایت‌های مالی و فنی برای سپاه قدس در لیست شرکت‌های تحت تحریم قرار گرفته است. 

به گزارش «شینهوا»، این تحریم آخرین سری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای بوده است. اولین حرکت آنها اعمال تحریم بر ۵ ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران بود. در پی آن وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه رییس بانک مرکزی و یک بانک عراقی به ادعای انتقال میلیون‌ها دلار پول اعمال کرد. پیش از آن وزارت خزانه‌داری تحریم‌هایی را علیه ۶ ایرانی و ۳ شرکت اعمال کرده بود و مدعی بود که آنها میلیون‌ها دلار پول برای سپاه جابه‌جا کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز