خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار با وزیر خارجه اسبق آلمان:

تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۰۳

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا در مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد و اگر خروج آمریکا باعث شود که ایران از برجام نفعی نبرد، ماندن بی‌فایده است.

به گزارش ایلنا، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در آلمان به سر می‌برد، با یوشکا فیشر، رئیس پیشین حزب سبزها و وزیر خارجه اسبق آلمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات، مسائل منطقه، موضوع خروج آمریکا از برجام و نقش اروپا در حفظ این توافق هسته‌ای و نیز مشکلاتی که سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اروپا به وجود آورده است، بحث و بررسی شد.

خرازی در این ملاقات اظهار داشت: تعهد ایران به برجام به راهبرد اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا بستگی دارد و در صورتی که خروج آمریکا باعث شود که ایران از این موافقت‌نامه نفعی نبرد، طبیعتاً باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران در برجام بی‌فایده خواهد بود.

فیشر هم در این دیدار گفت: اروپا علاقه‌مند است با ارائه بسته‌ای که بتواند با تحریم‌ها مقابله کند، ایران را در برجام نگه دارد.

وی همچنین اظهار داشت: اگر اروپا در مورد برجام در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا کوتاه بیاید، دولت ترامپ فشارهای بعدی را به اروپا وارد خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز