خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست بررسی کرد؛

خاطره وزیر دفاع پیشین آمریکا از درخواست ملک عبدالله برای جنگ با ایران/ جان بولتون «نفوذی منافقین در کاخ سفید» است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۲۱

نشنال اینترست در گزارشی به تاریخ اقدامات آمریکا در اثر اطلاعات جعلی گروه‌های نفوذ به ویژه اعراب اشاره کرده و «جان بولتون» را «نفوذی منافقین در کاخ سفید» خواند.

به گزارش ایلنا مجله «نشنال اینترست»، نقش محرک‌ها و تئوری توطئه در حمله آمریکا به عراق تحلیل کرده و نوشت: ادعای «دیک چینی» درباره روابط القاعده عراق و «صدام حسین»، کنفرانس خبری «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع وقت آمریکا درباره آگاهی از آنچه ناشناخته بوده و همچنین سخنرانی «جرج بوش» درباره محور شرارت، از جمله این محرک‌ها بود. 

این رسانه به نقش «احمد چلبی» سیاست مدار عراقی مخالف صدام و رییس کنگره عراق هم اشاره کرده و نوشت: اطلاعات جعلی و منافع شخصی «چلبی» و کنگره ملی عراق هم در این حمله موثر بود. درخواست‌های امروز بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها برای تغییر نظام در ایران و اطلاعات جعلی مجاهدین خلق برای فربه کردن این پرونده و تزریق پول‌های هنگفت به نفوذی‌ها در واشنگتن دی سی، نمونه امروزی پرونده حمله آمریکا به عراق است. 

«نشنال اینترست» به ادعای سعودی‌ها درباره پناه دادن ایران به اعضای القاعده قبل از حادثه یازدهم سپتامبر اشاره کرد و نوشت: همین مساله در مورد آلمان و در واقع دولت آمریکا که به هواپیما‌ربایان این حادثه اجازه زندگی، کار و تحصیل در فلوریدا و کالیفرنیا را داده بودند، قابل اطلاق است. 

بر اساس این گزارش حرفه‌ای‌ها همواره از آزادی نسبی آمریکا برای نفوذ در جدل‌های عمومی استفاده می‌کنند. «جرج واشنگتن» نگران ماموران بریتانیا و فرانسه بود که سعی داشتند این کشور را وارد جنگ‌های اروپایی کنند. در واقع جریان پول‌های خارجی به سمت نشست‌های اتاق فکر آمریکایی و خبرگزاری‌های این کشور خبر جدیدی نیست. با این حال تلاش‌های جدی دشمنان و جنگ‌طلبان علیه ایران برای سوءاستفاده از ترس سعودی‌ها و ترافیک اطلاعات جعلی مجاهدین خلق چشمگیر است. 

«نشنال اینترست» تصریح کرد: بسیاری از آمریکایی‌ها گول اطلاعات «چلبی» را خوردند و مالیات‌دهندگان آمریکایی برای این اطلاعات هزینه پرداخت کردند. برخی انتظار دارند که روزنامه‌نگاران این زمانه با استفاده از تجربه عراق دقت بیشتری بر بازیافت اخبار و ادعاهای غلط عربستانی‌ها و مجاهدین خلق علیه ایران داشته باشند. 

این رسانه آمریکایی به ژست‌های آزادی‌خواهانه سعودی‌ها اشاره کرد و نوشت: اینها همان سعودی‌هایی هستند که همیشه برای حفظ سلطنت قرون وسطایی خود تا کشته شدن آخرین آمریکایی مبارزه کرده‌اند. آنها خواستار مبارزه آمریکایی‌ها با ایرانی‌ها برای خودشان هستند. 

«نشنال اینترست» به اظهارات «رابرت گیتس» وزیر پیشین دفاع در آمریکا اشاره کرده که از خاطراتش درباره دیدار با «ملک عبدلله» تعریف می‌کرد.

«گیتس» در کتاب خاطرات خود نوشت: «او (ملک عبدلله) خواستار یک حمله تمام عیار به اهداف نظامی ایران بود؛ نه فقط به مواضع هسته‌ای. (عبدلله) از آمریکا می‌خواست که پسران و دخترانش را به جنگ با ایران بفرستد تا از موقعیت عربستان در خلیج فارس و منطقه حفاظت کنند. او از ما می‌خواست که خون «آمریکایی‌ها» را بریزیم اما تا بحال هیچ پیشنهادی درباره ریختن خون سعودی‌ها مطرح کرده؟ هرچه بیشتر او حرف می‌زد من عصبانی‌تر می‌شدم.»

نویسنده این گزارش ابراز تاسف کرده که چنین خشمی یک مساله نادر است و شرمساری در واشنگتن رنگ باخته است. مقامات دولت اوباما منطقه ماساچوست آمریکا را قلمرو اعراب می‌دانستند. اما به رغم وعده‌های ترامپ برای تخلیه این منطقه، واشنگتن دی سی همان قدر ضعیف است که بود. 

این رسانه به گزارش چند ماه پیش «آسوشیتدپرس» درباره رفت و آمدهای «جرج نادر» و «الیوت بردوی» و جریان کمپین چند میلیون دلاری به نفع عربستان و امارات اشاره کرد و نوشت: در آن زمان «برودی» بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها را قانع کرد که کنفرانسی علیه قطر ترتیب دهد. او به بنیاد اطمینان داده بود که پولی از سوی دولت‌های خارجی داده نمی‌شود و هیچ قراردادی با کشورهای خلیح فارس وجود ندارد. اما بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از اینکه متحد عربستانی‌ها به نظر برسد، ابایی نداشت. 

نویسنده این مقاله همچنان ابراز امیدواری کرده که برخی آمریکایی‌ها از اشتباهاتشان درس بگیرند و وارد جنگ دیگران در خاورمیانه نشوند. 

این رسانه، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ را «نفوذی منافقین» در کاخ سفید خواند و وعده داد که در هفته‌های آتی جزییات بیشتری درباره حمایت او از این گروهک منتشر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز