خبرگزاری کار ایران

اقدام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای آبرسانی به خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۹۹

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با مدیریت جهادی و اقدام بموقع مشکل آب خوزستان را مرتفع و مردم این دیار را از آب با کیفیت مناسب بهره‌مند می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، در خصوص طرح آبرسانی غدیر گفت: با توجه به مشکلات آب شرب استان خوزستان و تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم در این استان و حمایت دولت، طرح آبرسانی غدیر با هدف تأمین و رفع بحران آب از نظر کمی و کیفی برای ۲۵ شهر و بیش از ۱۶۰۰ روستای شهرهای غربی، مرکزی و جنوبی استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، دارخوین، شادگان و همچنین شهرهای شوش، حمیدیه، بستان، سوسنگرد، هویزه و ... توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال اجراست.

سردار عبداللهی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به تأمین بیش از ۱۸۰ هزار تن ورق فولادی و ساخت و پوشش بیش از ۱۴۰ کیلومتر لوله‌های فولادی با قطرهای مختلف ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ میلیمتر با به‌کارگیری تمامی کارخانجات لوله‌سازی و پوشش کشور اقدام نموده است.

وی گفت: ۱۰۲ کیلومتر از این خط لوله در خط انتقال آب ۲۰۰۰ میلیمتر محدوده ارتفاعات ام‌الدبس تا آبادان و خرمشهر به همراه نصب شیرآلات و اتصالات مورد نیاز (نصب بیش از ۲۳۰ عدد شیر هوا و شیر قطع و وصل به قطر ۲۰۰۰ میلیمتر) انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: با توجه به شرایط سخت جوی منطقه و گرمای طاقت‌فرسای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد که دمای هوا در حین جوشکاری داخل لوله‌ها حدود ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، کار به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و با یاری خدا تا قبل از نیمه تیرماه خط جدید آبرسانی به چهار شهر دارخوین، شادگان، خرمشهر و آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار عبداللهی در خصوص سایر متعلقات این خط انتقال گفت: تمامی تجهیزات ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس شامل پمپ، الکتروموتور، تابلوی برق و سایر متعلقات با ظرفیت پمپاژ بیش از ۱۰ متر مکعب بر ثانیه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن اشاره به شرایط سخت لوله‌گذاری در محور دارخوین به شادگان و در محدوده تالاب شادگان اظهار داشت: مخازن مورد نیاز برای ذخیره آب به حجم حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب احداث و ۴۲ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب اضافه می‌شود که در این راستا خط لوله آبرسانی از بستان به مرز چزابه به منظور آبرسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) به طول بیش از ۳۰ کیلومتر به همراه ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره، ظرف مدت ۵۰ روز اجرا و در اربعین حسینی سال ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: پس از تکمیل خط آبرسانی به آبادان و خرمشهر گام بعدی در طرح آبرسانی غدیر، شامل تکمیل خط دوم آبرسانی به اهواز و تکمیل خط انتقال آب شادگان- دارخوین است.

سردار عبداللهی گفت: خط انتقال آب از سد دز به مخازن ام‌الدبس از طریق دو خط لوله فولادی به قطر ۲۴۰۰ میلیمتر به طول ۲۰۸ کیلومتر و اجرای آبگیر سد دز به عنوان بخش اصلی و کلیدی طرح آبرسانی غدیر در دستور کار مرحله بعد قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز