خبرگزاری کار ایران

بنیادی خبر داد؛

فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی به موضوع واردات کالا با ارز دولتی رسیدگی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۳۲

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت شرکت‌ها به دو شکل است، شرکت‌هایی وجود دارند که حکم آنها به صورت تخصصی است، یعنی فقط در زمینه‌ای خاص کار می‌کنند، اما کارت بازرگانی بعضی شرکت‌ها به صورت عام است یعنی در سه دسته می‌توانند فعالیت کنند و ممکن است شرکتی هم در دسته دارویی فعال باشد و هم صنعتی و برهمین اساس کالاهایی غیرمرتبط با یکدیگر وارد کنند.

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص جلسه امروز فراکسیون شفاف‌سازی و انضباط مالی در خصوص شرکت‌هایی که با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای غیرمرتبط با تخصص‌شان وارد کرده‌اند، اظهار کرد: ریاست این فراکسیون با آقای صادقی است و این جلسه با حضور آقای خسروتاج و وزیر ارتباطات و هم چنین مسئولان گمرک تشکیل شد که به بحث و بررسی در این موضوع پرداخته شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه پرسش‌هایی در این خصوص مطرح شد که چطور ممکن شده است شرکت ها با استفاده از ارز دولتی کالاهایی غیرمرتبط وارد کنند؟ در خصوص بحث موبایل هم همانطور که اخبار آن منتشر شد شرکتی مربوط به دام و طیور موبایل وارد کرده بود.

وی تشریح کرد: در جلسه امروز مطرح شد که ثبت شرکت‌ها به دو شکل است، شرکت‌هایی وجود دارند که حکم آنها به صورت تخصصی است، یعنی فقط در زمینه‌ای خاص کار می‌کنند، اما کارت بازرگانی بعضی شرکت‌ها به صورت عام است یعنی در سه دسته می‌توانند فعالیت کنند و ممکن است شرکتی هم در دسته دارویی فعال باشد و هم صنعتی و برهمین اساس کالاهایی غیرمرتبط با یکدیگر وارد کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر در مجلس خاطرنشان کرد: اما با این حال در جلسه امروز بازهم بحث شد که به دلیل رعایت حقوق مصرف‌کننده و اینکه شرکت‌ها باید در قبال کالاهایی که وارد می‌کنند در این مورد بررسی‌هایی انجام گیرد و بعضی از شرکت‌ها فقط از حیث ارز دولتی استفاده می‌کنند و مسئولیتی بعد از آن در قبال کالای وارده نمی‌پذیرند.

وی با بیان اینکه این موارد قطعا مورد پرسش قرار خواهد گرفت، اظهارکرد: البته آقای اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در این خصوص توضیحاتی داده بودند که ترجمه بعضی از کالاهای وارد شده توسط شرکت‌ها اشتباه بوده اما کمیسیون حتما به این موضوع ورود می‌کند.

بنیادی تصریح کرد: در روز سه‌شنبه این موضوع در کمیسیون مطرح می‌شود و دوستان نظرات خود را اعلام می‌کنند اما زمان دقیق آن مشخص نیست، ضمن اینکه در دولت نهم و دهم هم ما به دلیل تحریم‌ها تجربیاتی داشته‌ایم و نباید آسیب‌ها را تکرار کنیم و دولت باید با آسیب‌شناسی آن دوران و رانت‌هایی که در آن زمان به کار برده شد اصلاحات لازم را انجام دهد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روند پیگیری افرادی که کارت بازرگانی عام دارند و از آن طریق کالای غیرمرتبط وارد کرده‌اند و افرادی که از طریق دریافت رانت به این امکان دست یافته‌اند چگونه است، گفت: در سازمان توسعه تجارت که ثبت سفارش انجام می‌شود کارت بازرگانی آنها مشخص می‌شود، قطعا تصمیم داریم طی جلسات آینده به این موضوع رسیدگی کنیم و افرادی که از رانت استفاده کرده‌اند و یا کارت بازرگانی عام داشته‌اند باید مشخص شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز