خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی در دیدار با معاون وزیر خارجه هلند:

مبادلات اقتصادی ایران و هلند بعد از برجام پنج برابر افزایش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۰۷

هیات بلند پایه‌ای از بخش خصوصی کشورمان به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به دعوت رئیس اتاق بازرگانی هلند و وزارت امور خارجه این کشور و با همکاری سفارت کشورمان در لاهه به این کشور اروپایی سفر کردند.

به گزارش ایلنا، این هیات در طول اقامت خود در هلند ضمن ملاقات با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و صنایع هلند، در چندین نشست تجاری و اقتصادی شرکت کرده و با ده‌ها شرکت هلندی راهکارهای تداوم همکاری‌‌‌‌های اقتصادی در زمینه‌‌‌های انرژی‌‌‌های نو، کشاورزی، مدیریت آب و نیز افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در ملاقات غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مارتین فان دن برخ معاون اقتصادی وزارت امور خارجه وضعیت کنونی مناسبات اقتصادی دو کشور و چشم‌‌‌‌انداز این مناسبات مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

شافعی در این دیدار با تاکید بر اینکه رویکرد بخش خصوصی ایران افزایش همکاری با هلند است، گفت: بعد از برجام مبادلات اقتصادی ایران و هلند پنج برابر افزایش پیدا کرده و این نشاندهنده ظرفیت‌های دوکشور برای توسعه همکاری‌ها است.

وی ادامه داد: ایران یکی از اقتصادهای بزرگ منطقه است و نمی‌‌‌توان آن را نادیده گرفت. از این‌رو، ضرورت دارد که شرکت‌های اروپائی جایگاه خود را در ایران حفظ کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: جذابیت‌های اقتصادی ایران تنها به یک کشور هشتاد میلیونی خلاصه نمی‌‌‌شود و ایران امن‌‌‌ترین راه دسترسی به اقتصاد سایر کشورهای منطقه است. 

فان دن برخ، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه هلند نیز در این دیدار اظهار داشت: هلند از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرده است و در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی نحوه همکاری با ایران پس از خروج آمریکا از برجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز