خبرگزاری کار ایران

ولد الشیخ در دیدار سفیر ایران اعلام کرد:

آمادگی موریتانی برای توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۴۱

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت روز چهارشنبه ششم تیر ماه با وزیر امور خارجه موریتانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که در فضای صمیمی انجام شد، اسماعیل ولد الشیخ، وزیر امور خارجه موریتانی آمادگی خود را برای توسعه روابط خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این ملاقات که به عنوان معارفه و تبریک انتصاب وزیر امور خارجه موریتانی انجام شد، ولد الشیخ با اشاره به مشترکات دینی و اجتماعی ایران و موریتانی گفت: ملت موریتانی از ابتدا نهضت امام خمینی را با علاقه و اهتمام پیگیری می‌کردند و از آنجا که بر ولی خدا بودن امام خمینی باور داشتند، توفیق ایشان را حتمی می‌دانستند.

وی همچنین بر موضع مشترک دو کشور در قضیه فلسطین و برخی موضوعات مهم جهان اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: داشتن یک رابطه خوب و سازنده با جمهوری اسلامی ایران یک تصمیم حاکمیتی موریتانی است و رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور و دولت برای این رابطه و استمرار آن اهمیت زیادی قائل هستند.

وزیر خارجه موریتانی با اشاره به دو بار سفر خود به تهران تصریح کرد: شخصا شاهد عظمت ملت ایران بودم که توانسته‌اند تحریم‌ها و محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت کرده و به چنین جایگاهی برسند.

ولد الشیخ با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی کشور و پروژهای عظیمی که از نزدیک مشاهده کرده است، خاطرنشان کرد: موریتانی با توجه به نیازهای خود از هر گونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

وی با امیدواری نسبت به دیدار و گفت‌وگو با ظریف در آینده نزدیک، از پیام تبریک وزیر امور خارجه ایران تشکر و بهترین سلام‌ها و درودهای خود را به وی تقدیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز