خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم احساس می‌کنند برخی مسئولان در رانت پیشقدم هستند/مسئولان اگر واقعا صدای مردم را شنیدند، رفتارشان را تغییر دهند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۱۹۸

عضو شورای شهر تهران با اشاره به التهابات اخیر با بیان اینکه این مسائل بیشتر جنبه سیاسی داشته گفت: اعتماد عمومی مردم به برخی مسئولان تا حدودی آسیب دیده است و دولت باید گزارش دهد.

محمود میرلوحی (عضو شورای شهر تهران) با اشاره به التهابات و مسائل اقتصادی که اخیرا در کشور به وجود آمده است، به خبرنگار ایلنا گفت: مسائل دیگر قابل پنهان کردن نیست، باید پاسخی داده شود. دلایل از نظر من بیشتر ماهیت سیاسی دارد، شاید در ظاهر  اقتصادی باشد اما اصل آن سیاسی است. منظورم از دلایل سیاسی هم سیاست خارجی و هم سیاست داخلی است. مسائل و چالش‌های جامعه ما چندوجهی است، در ظاهر می‌بینید مشکل اقتصادی است اما در باطن ماهیت سیاسی دارد.

وی ادامه داد: مساله برجام اشتغال و توقعات مطالبات به حق مردم هم دراین میان مطرح است. البته برخی هم رقبای نظام هستند، اما مساله این است که امروز مرزها با یکدیگر تداخل یافته‌اند. اتفاقات دی ماه جرقه‌ای علیه دولت و اختلاف‌های جناحی بود اما دیدیم که نتیجه‌اش چه شد، امروز هم همین نگرانی وجود دارد و باید برای چالش‌های بین‌المللی راه‌حلی یافت.

عضو شورای شهر با بیان اینکه این روزها در رابطه با مسائل بین‌المللی شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم، افزود: یک روزی همه دنیا پشت سر آمریکا بود، اما امروز ترامپ، اسرائیل و عربستان کنار یکدیگر هستند و بقیه دنیا حتی در ظاهر هم که شده روبروی آن‌ها قرار دارند.

میرلوحی با انتقاد از رویکردهای دولت و کاهش اعتماد عمومی افزود: دلیل آنکه اظهارات ترامپ و اسرائیل اینقدر در داخل بازتاب دارد به رابطه میان حاکمیت و دولت با مردم باز می‌گردد. در زمان جنگ تبلیغات رسانه‌های غربی بیشتر و صریح‌تر بود، آن زمان تصور می‌کردند که به سادگی قادر به تغییر دولت هستند اما اکنون می‌دانند که این مساله به سادگی ممکن نیست.

دعوا بر سر این است که چگونه قدرت منطقه‌ای ایران را مهار کنند

میرلوحی با بیان اینکه آنها از قدرت ایران درمنطقه هراس دارند، افزود: در گذشته دولت ما را حساب نمی‌کردند اما الان دعوا بر سر این است که چگونه قدرت منطقه‌ای ایران را مهار کنند.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه در داخل هم مساله داریم، افزود: در داخل نیز با تنوع نظرات مختلف روبرو هستیم. در این میان جریان‌های برانداز و منافق جایگاهی ندارند، شاید به قول خودشان طوفان راه بیاندازند اما در فضای مجازی می‌بینیم که گروه‌هایشان حتی 30 عضو هم ندارند.

میرلوحی ادامه داد: بحث اساسی ما بدنه جامعه است، این بدنه جامعه است که حرف دارد و با اشتغال و مسائل اقتصادی درگیر است، چرا که فرصت‌هایی از او گرفته شده و گلایه دارند.

میرلوحی با اشاره به اتفاقات و ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته افزود: دی ماه همه مسئولان ادعا کردند که صدای مردم را شنیده‌اند اما امروز می‌بینیم که هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی تندتر از قبل اظهارنظر می‌کنند. در هفته قوه قضائیه است و آنها باید بگویند اگر واقعا صدای مردم را شنیده‌اند  آیا در رفتارشان تغییری رخ داده است یا خیر؟

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد رئیس قوه قضائیه در یک نشست خبری مثل همه جای دنیا بنشیند و اجازه دهد مردم سوالاتشان را بپرسند؟

عضو شورای شهر تصریح کرد:  هر وقت پای یک حادثه پیش می‌آید دوباره می‌بینیم که بحث اختلاس‌ها و رانت‌ها بالا می‌گیرد. می‌بینیم که اعتماد عمومی سرمایه اساسی جمهوری اسلامی ایران لطمه دیده است.

اعتماد عمومی آسیب دیده

میرلوحی با بیان اینکه نظام همواره در مقابل زیاده‌طلبی‌های داخلی استکبار و دشمنان خارجی با تکیه بر اعتماد عمومی و قدرت مردم مبارزه می‌کرد، افزود: اعتماد عمومی آسیب دیده و دیگر این احساس وجود ندارد که برخی مسئولان و مقامات فداکارانه پیش‌قدم می‌شوند. اما این حس وجود دارد که عده‌ای از آنها  در رانت و فرصت‌طلبی پیشقدم هستند.

عضو شورا در پاسخ به این سوال که نقش شورای شهر پایتخت در این رابطه چیست، گفت: ما در شفافیت پیشقدم بودیم و نمی‌شنویم که مردم بگویند شما برای مبارزه با فساد چه کرده‌اید اما منتظر نتیجه هستند. دولت هم باید استارت بزند، گزارش داده و شروع به صحبت کند چرا که در خلا اتفاقی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز