خبرگزاری کار ایران

خوشرو در نشست شورای امنیت مطرح کرد:

برقراری امنیت بزرگترین چالش دولت وحدت ملی افغانستان/ امیدواری به نهایی شدن موافقتنامه جامع همکاری‌ها با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۰۷۰

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد برقراری امنیت را بزرگترین چالش دولت وحدت ملی افغانستان خواند و تاکید کرد: دولت افغانستان برای حفظ امنیت نیازمند حمایت جامعه بین‌‌‌المللی است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو ضمن شرکت در نشست عادی سه ماهانه شورای امنیت با عنوان وضعیت در افغانستان گفت: متاسفانه برقراری امنیت همچنان بزرگترین چالش دولت وحدت ملی افغانستان به شمار می‌‌‌رود و دولت افغانستان برای حفظ امنیت نیازمند حمایت جامعه بین‌‌‌‌‌المللی است تا بتواند صلح و امنیت را نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه تقویت کند.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از تقویت صلح و امنیت و توسعه اقتصادی در کشور همسایه خود ثابت قدم بوده است و از هرگونه ابتکار عمل افغان در این جهت از جمله پروسه کابل حمایت می‌‌‌‌کند.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: دولت ایران از آتش‌بس موقت بین دولت و طالبان همزمان با عید سعید فطر استقبال کرد همچنان که از بهبود روابط بین دو همسایه یعنی افغانستان و پاکستان استقبال کرد.

خوشرو اضافه کرد: تروریسم و افراط‌‌‌‌گرایی نه تنها تهدیدی علیه افغانستان که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه هستند. اقدامات ضد تروریستی باید یکی از اولویت‌‌‌‌های دولت افغانستان باشد در عین حال  ایران اعتقاد دارد که در مبارزه با تروریسم نباید نیروهای داعش و گروه‌های وابسته به آن را دست کم گرفت.

وی یادآور شد: ایران تقویت همکاری‌های منطقه‌ای را نیز راهی همسو با تقویت صلح و ثبات در افغانستان می‌‌‌داند.

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به تشکیل کمیته‌های مشترک بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که موافقتنامه جامع همکاری‌ها بین دو کشور به زودی نهایی و اجرایی شود.

خوشرو با اشاره به طرح مهم بندر چابهار اظهار داشت: هر گونه تلاش برای اختلال در این طرح کمک به نیروهایی است که خواستار صلح و توسعه افغانستان نیستند و لازم است که جامعه بین‌‌‌‌‌‌‌المللی بی‌‌‌‌قید و شرط از اجرای چنین طرح‌های حیاتی حمایت به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز