خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد قرائت کرد؛

تذکر ۱۱ نماینده نسبت به عدم ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج ۱۵ میلیونی

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۴۷

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۵ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران به همراه ۱۰ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص عدم امکان ثبت‌نام متقاضیان وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به وزیر نفت در این باره که به چه دلیل دفترچه‌های حمل سوخت برخی از رانندگان ابطال شده و در عوض به بعضی نورچشمی‌ها مجوز داده شده است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت افزایش بی‌رویه قیمت میلگرد و آهن که از تولیدات داخلی است و همچنین در خصوص افزایش بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت نفت واحدهای نساجی که به اشتغالزایی کمک بسیاری می‌کنند.

- تذکر صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، به وزیر راه و شهرسازی چرا برخلاف رویه قیمت آزادراه های شور، قیمت  تردد آزادراه زنجان-تبریز ۵۰ درصد افزایش تعرفه صورت گرفته است.

- تذکر حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب به وزیر جهادکشاورزی، پیگیری عدم تحویل سهمیه تشویقی  قند توسط کارخانه های قند توسط کشاورزان.

- تذکر جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز به وزیر اقتصاد و دارایی، در خصوص نابسامانی شدید بازار ارز مشکلات عدیده مردم در زمینه تامین ارز، ناتوانی مردم در تامین مایحتاج ضروری و اولیه، عدم  ارائه برنامه مشخص وزارتخانه برای حل مشکلات اقتصادی کشور همچنین تذکر به وزیر نفت، گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه به شدت کند است.

- تذکراحمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر جهادکشاورزی، علت تاخیر طولانی یکساله در پرداخت مطالبات چغندرکاران استان کرمانشاه ناشی از خرید تضمینی چغندر قند توسط دولت چیست؟ همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش علت عدم پیش بینی اعتبار پاداش فرهنگی بازنشسته سال ۹۶ چیست؟

- تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن به رئیس جمهور چرا ۱۵ درصد اعتبار کرانه دریای خزر اختصاص یافته در یکسال و نیم گذشته یک ریال به مجریان پرداخت نشده است، همچنین تذکر به وزیر کشور علت عدم برخورد توزیع کنندگان مواد مخدر چیست؟

- تذکر محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه و غیرقانونی قیمت کالاها و خودرو.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد، علی محمد مرادی نماینده قروه به وزیر آموزش و پرورش چرا وزارت آموزش و پرورش نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اقدام نمی کند.

- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور، تصویب سهمیه مناطق آزاد برای واردات کالای همراه مسافر با کجای سیاست ها و حمایت از کالای ایرانی همخوانی دارد.

- حمدالله کریمی نماینده بیجار به رئیس جمهور دلیل عدم رعایت ماده ۴۳ قانون برنامه ششم و ماده ۱۴ قانون معادن و دیگر قوانین و عدم جبران خسارت های وارده چیست؟

- تذکر علی محمد شاعری و علی اصغر یوسف نژاد نمایندگان بهشهر و نکا به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کمبود کود شیمیایی

- تذکر یوسف داودی نماینده سراب به وزیر جهاد کشاورزی؛ علت ناکارآمدی و عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی در کنترل قیمت کالاهای ضروری غذایی و گران شدن بی سابقه قیمت گوشت چیست به طوری که هزاران خانواده نیازمند و آبرومند نمی توانند از مواد پروتئینی کافی استفاده کنند.

- تذکر سید فاطمه حسینی و هاجر چنارانی نمایندگان تهران و نیشابور به وزیر ورزش و جوانان در خصوص ضرورت برخورد با ورود گزینشی بانوان برای تماشای مسابقات لیگ ملت ها.

- تذکر شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر به رئیس جمهور، چرا اجازه می دهید اظهارنظرهای غیرکارشناسی و تصمیمات سلیقه ای در حوزه محیط زیست موجب رکود کارهای عمرانی شود؟

- تذکر حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان به رئیس جمهور در خصوص علت عدم توجه به خسارت وارده به کشاورزان و دامداران شهرستان گناباد و بجستان.

- تذکر هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک به وزیر بهداشت و درمان؛ چرا بیمارستان های شهرستان باغملک و مراکز بهداشتی و درمانی ایذه راه اندازی نشده است و توجهی نمی گردد؟

- تذکر مجید کیانپور نماینده مردم درود و ازنا به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی به وضعیت منابع طبیعی استان لرستان در شهرستان های درود و ازنا و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در مراتع منطقه و همچنین تخریب منابع طبیعی.

- تذکر محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و اسکو به وزیر علوم و تحقیقات در خصوص علت کارشکنی های مستمر مسئول حراست وزارتخانه در حمایت از مدیران ارزشی

- تذکر اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص علت تاخیر بیش از ۴ ماهه آزمون استخدامی شرکت سیمان خوزستان و عدم پاسخگویی به شرکت کنندگان در آزمون چیست؟

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به وزیر نیرو در خصوص کاهش قیمت آب کشاورزی به علت هزینه های بالای کشاورزی کشاورزان گیلانی.

- تذکر احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به مشکلات بازاریان.

- تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و کلاردشت به وزیر کشور، چرا به بهانه حادثه کازرون اقدامات تقسیمات کشوری در سایر نقاط کشور را متوقف کرده اید؟ آیا فکر نمی کنید مردم پیگیر حوادث مشابه در کشور ایجاد می کنند؟

- تذکر نادر قاضی پور، صدیف بدری و علیرضا محجوب نمایندگان مردم ارومیه، اردبیل و تهران به وزرای کشور، اطلاعات و دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح و امور خارجه، با توجه به اینکه از داخل شمال عراق ضد انقلاب مسلح و به داخل کشور می‌شوند و به نیروهای مرزبانی حمله می‌کنند با مسئولین اقلیم کردستان برخورد جدی شود.

- تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به رئیس جمهور، متأسفانه به علت ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت افزایش قیمت‌ها برای مردم مشکلات را ایجاد کرده است.

- تذکر نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان مردم ارومیه و تهران به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی.

- تذکر نادر قاضی‌پور و محجوب نمایندگان مردم تهران و ارومیه به وزرای کشور، امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص برخورد با کشور پاکستان که ضد انقلاب از خاک این کشور به پاسگاه‌های مرزی ایران اسلامی حمله می‌کند.

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت به وزیر ورزش و جوانان در خصوص رسیدگی فوری به وضعیت تیم سپیدرود رشت.

- تذکر نادر قاضی‌پور و محجوب نمایندگان مردم تهران و ارومیه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دستور اقدام به راه آهن دولتی ایران برای ایفا وظایف حاکمیتی به مردم برای تخصیص دیزل کافی به واگن‌های مسافری.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد و علی محمد مرادی نماینده مردم قروه به وزیر کشاورزی، چرا به وضعیت بسیار نامطلوب مرغداران کشور رسیدگی نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز