خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های جهان به اظهارات فرمانده کل سپاه درباره سیاست‌های موشکی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۷۲

رسانه‌های جهان به اظهارات فرمانده کل سپاه درباره سیاست‌های موشکی ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش ایلنا، «آسوشیتدپرس»، در گزارشی به اظهارات محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران اشاره کرد و نوشت: روز سه شنبه فرمانده کل سپاه ایران اعلام کرد این کشور قصد افزایش برد موشک‌هایش را ندارد و گفت: ما توانایی علمی افزایش برد موشک‌هایمان را داریم اما فعلا چنین سیاستی نداریم. 

این رسانه تاکید کرد که برد موشک‌های ایران به بیشتر کشورهای خاورمیانه از جمله اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه می‌رسد.

«رویترز» هم در گزارشی با اشاره به این اظهارات نوشت: دولت ایران هم نسبت به مذاکره با ترامپ درباره ظرفیت‌های نظامی و نفوذ منطقه‌ای واکنش نشان داده و گفته چنین مذاکراتی برخلاف ارزش‌های جمهوری اسلامی است.

«رویترز» با اشاره به اظهارات «جعفری» درباره توانایی فنی افزایش برد موشک‌ها نوشت: فرمانده ارشد سپاه تاکید کرده، ایران چنین سیاستی ندارد. چرا که بیشتر دشمنان استراتژیک ایران در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری ایران قرار دارند و این برد برای حفاظت از جمهوری اسلامی کافی است.

این رسانه به نامه ۱۰۰ فعال سیاسی که در آن از مذاکره ترامپ با کره شمالی استقبال کرده بودند هم اشاره کرد و نوشت: آنها در این بیانیه از تهران خواسته‌اند که مذاکره مستقیم با واشنگتن را بدون هیچ پیش شرطی از سر بگیرد تا چندین دهه دشمنی بین دو کشور از بین برود. 

«رویترز» به رد این درخواست توسط فرمانده کل سپاه اشاره کرد که گفته «رهبر کره‌شمالی یک انقلابی کمونیست بود و اسلامی نبود. به همین دلیل است که تسلیم شد. اما ما مثل او نیستیم.»

«تایمز آو ایندیا» نیز در گزارشی با اشاره به اظهارات «محمد علی جعفری» درباره برد موشک ‌های ایران نوشت: رهبر ایران دستور محدودیت برد موشک های بالستیک ایران تا حداکثر ۲۰۰۰ کیلو متر را صادر کرده است. 

«جروزالم پست» هم در خبری فوری نوشت: ایران اعلام کرده قصد افزایش برد موشک‌هایش را از ۲۰۰۰ کیلومتر بیشتر ندارد و گفته برد کنونی برای حافظت از ایران در برابر دشمنان کافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز