خبرگزاری کار ایران

کامران:

قوای سه گانه امروز گفتار درمانی می‌کنند/ اقتصاد مقاومتی در شعار نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۹۹۲

نماینده اصفهان تاکید کرد: امروز حاکمان بر خود سخت نمی‌گیرند. اگر حاکم بر خود سخت گرفت، اقتصاد مقاومتی رخ می‌دهد. امروز سه قوه دایر است اما چه کار می‌کنند، گفتار درمانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن کامران در جریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: مشکل کارگروه نیست، ستاد هم نیست، شوراها هم نیست. امروز حاکمان بر خود سخت نمی‌گیرند. اگر حاکم بر خود سخت گرفت، اقتصاد مقاومتی رخ می‌دهد. امروز سه قوه دایر است اما چه کار می‌کنند، گفتار درمانی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی حاکم حاضر نیست سفر خود را به خارج کم کند و یک نور خود را کم کند، چرا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد. 

نماینده اصفهان در مجلس با انتقاد از اینکه در بودجه امسال مجلس و دولت ۳۹ هزار میلیارد تومان به بودجه تحمیل کردند، اظهار داشت: در آینده به صدها هزار میلیارد تومان می‌‌رسد. به رئیس مجلس هم من این مسائل را نوشتم با این پول‌ها چه کار کردند.

کامران افزود: تاکید می‌کنم اینها همه تعارف است. ما باید به علم هنر و کارآفرینی بپیوندیم. ۴۲۰ هزار کارآفرین کم شده است. کارآفرین یعنی اشتغال پایدار نه آن معنایی که وزارت کار به عنوان کارورز معنا کرده و آن را بیمه کرده است و پول آن را پرداخت نمی‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در شعار نیست، تصریح کرد: من در سال ۷۱ در مجلس گفتم این اصل ۴۴ غارت است، چپاول است. کارخانه نرگس شیراز را مثال زدم و حالا می‌گویم خراب است چه فایده‌ای دارد. شما مواردی را که گران است ارزان تمام می‌کنید یا ارزان است، گران تمام می‌کنید.

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه همه این مسائل گفتاردرمانی است، خاطرنشان کرد: ستاد و شورا تشکیل نشد؟ آثار این مسائل چیست؟ در صورتی که همین مردم در روز قدس به داد شما رسیدند. هزینه‌های جاری را بالا بردید، شما مرد آن نیستید که خرج‌های اضافی‌تان را حذف کنید. سه قوه مرد آن نیستند. اقتصاد مقاومتی را باید از خود شروع کنیم.

کامران با بیان اینکه قوای سه گانه هر طور دلتان بخواهد خرج می‌کنند، ابراز داشت: بانک مرکزی به حرفتان گوش نمی‌کند بند و تبصره ۶۶ در همین بودجه آورده شده است، جوهر آن خشک نشده است بانک مرکزی برای شما تفسیر آورده است. زمان‌های زیادی از آن می‌گذرد. ضمانت اجرای این صحبت‌ها چیست. روسا فقط می‌آیند و مشکلات را قطار می‌کنند اما نمی‌گویند ضمانت حل آنها و راهکار آن چیست و کدام یک از آنها را عملی کردند.

وی اضافه کرد: وقتی که با مردم حرف بزنید، جلسه غیرعلنی برگزار کنید، راجع به اقتصاد مقاومتی حرف بزنید، فایده‌ای ندارد. تا زمانی که حاکمان بر خود سخت نگیرند بارها گفته‌ام وقتی حاکم می‌تواند از اقتصاد مقاومتی و عدالت حرف بزند چه خودش اشکنه‌‌خور شود، مدام از گاندی صحبت می‌کنیم در صورتی که خودمان امام را داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز