خبرگزاری کار ایران

درخواست ابطال قراداد دولت آلمان و یک مرکز اسلامی به بهانه دخالت در برگزاری راهپیمایی روز قدس

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۴۷۳

یکی از احزاب شهر هامبورگ روز دوشنبه خواستار ابطال توافق دولت آلمان با موسسه اسلامی تحت مدیریت ایران در این شهر شده است. آنها مدعی هستند که این موسسه در برگزاری راهپیمایی روز قدس در برلین نقش داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از «جروزالم پست»، سیاست مداران هامبورگ که یک شهر در شمال آلمان است روز دوشنبه خوستار ابطال توافق دولت آلمان با موسسه اسلامی تحت مدیریت ایران در این شهر شده‌اند. آنها مدعی هستند که این موسسه در برگزاری راهپیمایی روز قدس در برلین نقش داشته است.

بر اساس این گزارش، «اندرو ترپل» رییس حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی در هامبورگ روز دوشنبه مدعی شد: حق موجودیت اسرائیل بخشی از منافع ملی آلمان است. هرکس این حق را به رسمیت نشناسد و تحرکات ضد اسرائیلی داشته باشد از نظر آلمان شریک هم‌پیمان کشور ما نیست. مرکز اسلامی تحت مدیریت ایران در هامبورگ بار دیگر ثابت کرده که به همکاری‌هایش برای برگزاری تظاهرات روز قدس ادامه داده و از این رو امکان امضای توافق دولتی با این مرکز وجود ندارد. 

او مدعی شده «شورا» باید مرکز اسلامی را از سازمان خود بیرون بیندازد. شورا پیش‌تر از مرکز اسلامی خواسته بود که در راهپیمایی روز قدس شرکت نکند.

بر اساس این گزارش، سال ۲۰۱۲ قراردادی میان  دولت سوسیال دموکرات هامبورگ با سازمان‌های اسلامی منعقد شده بود. در چارچوب این قرارداد، مرکز اسلامی هامبورگ توافق کرده تا بر اساس درک و تسامح بین‌المللی در برابر دیگر ادیان و فرهنگ‌ها و جهان‌بینی‌ها فعالیت داشته باشد.  یکی از بندهای این توافق، درخواست از گروه‌های اسلامی برای عدم تبعیض علیه زنان و هم‌جنسگرایان است. 

به گزارش «آبندبلات» آلمان، ۱۵۰ نفر در راهپیمایی روز قدس در شهر برلین شرکت کرده‌اند. 

«کارستن اونز» از فرقه اتحادیه دموکراتیک مسیحی در هامبورگ گفته این فرقه به توافق بین دولت و سازمان‌های اسلامی مشکوک است چرا که حق موجودیت اسرائیل و آزادی یهودیان بخشی از این توافق نبوده است. 

«جروزالم پست» مدعی شده است که مسجد آبی ایران، آکادمی اسلامی و  مرکز اسلامی در هامبورگ موسسات زیر نظر ایران در آلمان هستند. تصاویری از روز قدس در برلین نمایانگر حضور «آیت‌الله حمیدرضا ترابی» در راهپیمایی روز قدس این شهر است.  ترابی، رییس آکادمی اسلامی آلمان و بخشی از مرکز اسلامی تحت مدیریت ایران است که یکی از شخصیت‌های کلیدی برگزاری روز قدس در آلمان بوده است. 

مرکز اسلامی به روزنامه «آبندبلات» آلمان گفته در فراخوان مشارکت در روز قدس شرکت نداشته و مسئول این تظاهرات نبوده است. مرکز اسلامی همچنین اعلام کرد که چیزی که تغییر کرده و موجب مشارکت بیشتر مردم شده، افزایش خشونت‌های این رژیم علیه مردم سرکوب‌شده فلسطین بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز