خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با ایلنا:

باید مشخص شود شرکت‌کنندگان در اماکن تجمعات قانونی بعدها مکافات نمی‌کشند/ دولت در حال تدوین لایحه برگزاری تجمعات اعتراضی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۱۰

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس درخصوص تعیین محل‌هایی برای تجمعات گفت: باید مشخص شود اگر فردی در محل‌ قانونی تجمعات حضور پیدا می‌کند بعدها مکافات نمی‌کشد و کسی به آن‌ها تعرض نمی‌کند.

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره تعیین محل‌های مناسب برای برگزاری تجمعات از سوی دولت گفت: در پی قضایای دی ماه اقداماتی صورت گرفت، شهرداری جایی را برای برگزاری تجمعات مشخص و به وزارت کشور هم این محل‌ها را معرفی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کشور بعد از معرفی این مکان‌ها به بررسی هر یک از آنها پرداخت، مانند بررسی موقعیت و این‌که تجمعات صنفی، سیاسی و یا اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای این امر با احزاب هم مشورت کرد،‌ گفت: روز گذشته این مهم در دولت تصویب شد، معتقدم هر حرکتی در جهت باز شدن فضاهایی که مردم بتوانند با حساب و کتاب حرف‌ها و صحبت‌های خود را بیان کنند و کسانی هم آن‌ها گوش کنند، کار بسیار خوبی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: هر عملی که به تقویت پایه‌های دموکراسی در کشور کمک کند، به نظرم می‌تواند نقش اساسی داشته و مفید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث حفاظت افرادی که تجمع کرده‌اند و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در این محل‌ها چگونه خواهد بود، گفت: دولت در حال تدوین لایحه برای برگزاری تجمعات اعتراضی و صنفی است،‌ کمیته سیاسی هیات دولت هم روی این موضوع در حال کار کردن است.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: باید تمامی ابعاد این لایحه مشخص شود مثلا به افرادی که در تجمعات شرکت می‌کنند، تعرض نشود،‌ اگر فردی در این تجمعات شرکت کرد بعدها مکافات نکشد، حفاظت و رفت‌وآمد افراد چگونه است؟ کسانی که ممکن است به تجمع‌کنندگان اعتراض داشته باشند، باید چگونه رفتار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز