خبرگزاری کار ایران

کمالوندی در پاسخ به ایلنا:

روند توهین به مسئولان در مراسم‌های ملی باید پایان داده شود/ ممکن است توهین‌کنندگان از سوی دشمن اجیر شده باشند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۲۴

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: صالحی بزرگتر از آن است که مسائلی همچون آنچه در روز قدس رخ داد روی ایشان تاثیر بگذارد من به ایشان گفتم اجازه بدهید جواب افرادی که این اقدامات را کرده‌اند بدهم. اما ایشان گفتند نیازی نیست و نادانی عده‌ای نباید به همه تعمیم داده شود. اما این مساله جای گلایه دارد و همه باید درصدد این باشند که این روند پایان داده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد کثیف‌ترین کار ممکن این است که با روش‌های ناجوانمردانه آمریکایی‌ها متوسل به اهداف خود شوند. تروریست‌ها افرادی هستند که مسخ‌شده هستند و اراده‌ای از خود ندارند و در عین حال دست نشانده کشورهای ابرقدرت و بازیچه دست آنها هستند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که به راحتی می‌تواند از خود دفاع کند و عملیات تروریستی آنها هم به نتیجه نرسید و پاسخ آنها هم بلافاصله داده شد. اما به هر حال از این جریانات تروریستی سوءاستفاده می‌شود و باید تلاش کنیم روش‌هایی را در دنیا جاری و ساری کنیم که بتوانیم توسط همه دنیا ترورسیم را محکوم کنیم و شامل ساز وکارهای بین‌المللی شود و به تروریست خوب و بد تقسیم نشود.

کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دستور رهبری برای افزایش توان هسته‌ای و تصمیم سازمان انرژی اتمی بر این اساس گفت: روش حضرت آقا برای ۱۹۰ هزار سو است و این حداقل نیاز ما در صنعت غنی‌سازی است. پاسخ یک نیروگاه را می‌دهد بعلاوه رآکتورهای تحقیقاتی‌ که داریم.

وی ادامه داد: کارهای مختلفی انجام شده که بخشی از آن ارائه شد و البته سخنان رهبری با برجام منافاتی نداشته و در طول چند سال گذشته هم انجام شده و مهمترین آن سالن مونتاژ سانتریفیوژ بود که بخشی از آن در گفت‌وگوی ویژه دیده شد و همانطور که دکتر صالحی اشاره کردند این ظرفیت را دارند که به ظرفیت مورد نظر ما را برساند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به هر حال ما براساس دستورات کلی مقامات ارشد نظام اقدام می‌کنیم و فعلا نظر حضرت آقا این است که در چهارچوب برجام اقدامات هسته‌ای را ادامه دهیم. اما اگر قرار شد از برجام خارج شویم ظرفیت‌های واقعی کشور را مشخص خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی که در خصوص مقابله با تحریم‌ها پرسیده شد، گفت: من صحبتی با دکتر صالحی هم داشتم و صحبت‌ها در حد کارشناسی بوده و من در جلسه کارشناسی حضور نداشتم. نتیجه کار خود را به سطوح بالاتر ارائه می‌دهم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره سفر هیاتی برای صحبت درباره رآکتورهای اراک به چین  رفته بودند دو روز پیش برگشتند، گفت: این سفر چند بعد داشت که در زمینه رآکتور و سوخت صحبت شده بود چون ما مراحل طراحی را تمام کرده‌ایم طراحی پایه و مفهومی و دیتیل و تفضیلی را تمام کرده‌ایم که البته در مرحله تفضیلی هستیم و طراحی خود را ارائه کرده‌ایم. طراحی ما با چینی‌ها و توافقات ما با آنها پیچیدگی‌هایی دارد و اینطور نیست که ما همه کارها را به دست آنها سپرده باشیم. طراحی به عهده خودمان است و در حال حاضر منتظر هستیم نتیجه طراحی تفضیلی را دریافت کنیم و بعد از آن هم وارد مرحله ساخت تجهیزات می‌شویم که در خصوص آن هم مذاکره شده است.

کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص توهین به شخصیت‌های سیاسی در مراسم ملی و تبعات آن گفت: اولا دکتر صالحی بزرگتر از آن است که این مسائل روی ایشان تاثیر بگذارد من به ایشان گفتم اجازه بدهید جواب افرادی که این اقدامات را کرده‌اند بدهم. اما ایشان گفتند نیازی نیست و نادانی عده‌ای نباید به همه تعمیم داده شود. اما این مساله جای گلایه دارد و همه باید درصدد این باشند که این روند پایان داده شود در واقع رسانه‌ها برای جلوگیری از این روند باید تلاش بیشتری انجام دهند و نباید از کنار این قضیه به راحتی رد شوند. به نظرم این کار هم شروع شده و خیلی از رسانه‌ها هم آن را شروع کردند و فضای مجازی هم در حال تقبیح آن است.

وی ادامه داد: در هر صورت آقای صالحی فردی نیست که این مسائل به او آسیب بزند. فرد شایسته‌ای است که با توجه به همکاری سالیان سال با او می‌گویم همه تلاش خود را برای موفقیت ایران در همه زمینه‌ها انجام می‌دهد. البته نباید از عوامل خارجی هم غافل شویم باید سعی شود به نحو مختلف علل این مسائل بررسی شود البته من نمی‌خواهم بگویم علت این رفتارها ریشه خارجی دارد و به جز دکتر صالحی هم می‌توانست این رفتارها برای هر کسی اتفاق بیفتد.

کمالوندی گفت: ما باید شعار وحدت داشته باشیم و در مقابل ظلم و استکبار جهانی بایستیم و نباید حرف‌هایی بزنیم که دل آنها خوش بشود. مقام رهبری هم بارها فرمودند نباید جامعه را به دوقطبی بکشانیم. به نظر من یکی از جنود دشمن جهل است و این افراد نادان امکان دارد از طریق دشمن اجیر شده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز