خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس سنای ساحل عاج انجام شد؛

بررسی راه‌های ارتقا و تقویت روابط پارلمانی تهران و ابیجان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۲۲۱

در راستای توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان ایران و ساحل عاج، سفیر کشورمان در ابیجان با رئیس مجلس سنای این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، منصور شکیب‌‌‌‌مهر در این دیدار با ابلاغ سلام علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب ژانو کوادیو آهوسو را به عنوان اولین رئیس مجلس سنای ساحل عاج تبریک گفت.

وی با اشاره به مناسبات پارلمانی دو کشور و تبادل هیات‌های پارلمانی طی سال‌های اخیر، بر اهمیت ارتباط میان نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد: تا با تلاش طرفین و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود خصوصا در حوزه پارلمانی، مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور ارتقا یابد.

در این دیدار کوادیو آهوسو با تمجید از تاریخ کهن و تمدن ایران و با تائید توانمندی‌های مختلف کشورمان در حوزه‌‌‌های مختلف علمی، صنعتی، فنی و مهندسی، پزشکی و غیره بر تمایل کشورش به بهره‌‌‌گیری از تجارب ایران و ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا در فرصتی مناسب و در راس یک هیات پارلمانی به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

مجلس سنای ساحل عاج در راستای تغییر قانون اساسی و آغاز جمهوری سوم در این کشور در ماه آوریل، فروردین ماه جاری، تشکیل شد و  آهوسو به عنوان اولین رئیس سنای این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز