خبرگزاری کار ایران

صلح و سازش در شادگان موجب رهایی قاتل از قصاص شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۷۲۵

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان از برقراری یک فقره سازش و رهایی متهم به قتل از قصاص نفس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مالک پورسراج گفت: این قتل، ۱۷ سال پیش به دنبال یک درگیری و نزاع دسته جمعی در روستای عنایتی از توابع شادگان واقع شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰، به دنبال درگیری میان دو طایفه، محسن. ص توسط فردی به هویت ن.غ و با اسلحه به قتل رسید و در همان زمان متهم دستگیر و به ارتکاب جرم اعتراف کرد.

پورسراج گفت: باتوجه به تقاضای قصاص نفس از سوی خانواده مقتول و به موجب حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه عمومی شادگان که به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسید، متهم به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: در این مدت باتوجه به نشست­های مکرر و مستمر این دادسرا و شعبه اجرای احکام و همچنین یکی از سادات منطقه محل سکونت مقتول، مساعدت­های مالی افراد خیر و ریش سفیدان طایفه، خوشبختانه رضایت ولیای دم برای گذشت از قصاص محکوم علیه اخذ شد.

پورسراج اظهار داشت: متهم از جهت جنبه عمومی جرم به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد که باتوجه به احتساب ایام بازداشت قبلی، از زندان آزاد شد.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شادگان گفت: باتوجه به احتمال وقوع نزاع دسته جمعی پس از اجرای حکم قصاص، این صلح و سازش موجب پیشگیری از وقوع عواقب سوء بعدی شد و چهره زیبای گذشت و بخشش در شهرستان شادگان به نمایش درآمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز