خبرگزاری کار ایران

سردار رمضان شریف خبر داد:

جزئیات برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۲۴

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس از جزئیات برگزاری مراسم روز قدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار رمضان شریف پیش از ظهر امروز در نشست خبری راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه هر سال روز قدس نسبت به سال قبل با توجه به تحولات متفاوت برگزار می‌شود، گفت: چون در سالگرد ارتحال امام هستیم مردم ما با حضور خود در آخرین جمعه ماه رمضان از آرمان‌های مردم فلسطین حمایت می‌کنند. سال ۹۷ شاهد شکست داعش و تروریست‌های ایجاد شده توسط آمریکا و حامیان آنها هستیم شاید مهمترین حاشیه امن برای آنان امسال پایان یافته و شرایط جدیدی برای حمایت از آرمان فلسطین فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دست برتر جبهه مقاومت است که با دفاع منسجم و رشادت شهدا ضمن فائق آمدن بر جبهه دشمن عمق نفوذ خود و توانمندی‌هایش را نسبت به سال‌های قبل افزایش داده است، اظهار داشت: در هفتاد سالی که از اشغال فلسطین می‌گذرد شاهد ضرب شصت از بلندی‌های جولان به صهیونیست‌ها بودیم که همه به اهمیت این مساله واقف هستند. 

آمریکا با انتقال سفارتش به قدس در انزوا قرار گرفت 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: طرحی که آمریکایی‌ها دست به آن زدند برای غصب دائمی فلسطین و تبدیل آن به دولت یهودی با انتقال سفارت کلید خورد و آمریکا با این اقدام در انزوا قرار گرفت و واقعیت این است همه آنهایی که دل به آمریکا بستند فهمیدند که اینها حامیان اسرائیل هستند.

شریف با بیان اینکه صاحبان اصلی این سرزمین در ده جمعه منتهی به روز قدس با راهپیمایی‌های بازگشت بیش از ۱۲۰ شهید و دو هزار زخمی را تقدیم کردند و خواهان بازگشت به سرزمین خود هستند و نسل سوم و چهارم آنها این را می‌خواهند، تصریح کرد: شفاف شدن حامیان مردم فلسطین در همه دنیا بود که فصل جدیدی در مبارزات فلسطینیان است که هرکسی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند امروز دستشان رو شده است.

در نهصد شهر شاهد راهپیمایی روز قدس هستیم

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی‌های امسال متفاوت با سال‌های گذشته است، خاطرنشان کرد: ما امسال شاهد باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس هستیم. همه اطلاعات میدانی ما این را نشان می‌دهد که همه مردم فلسطین عزمشان را برای این راهپیمایی جزم کرده است که می‌تواند نقطه مهمی باشد. ما هم در نهصد شهر و در بخش عمده‌ای از بلاد اسلامی شاهد این راهپیمایی‌ها خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه انتقال سفارت انگیزه مضاعفی را برای حمایت از قدس به همراه خواهد داشت و شراره‌های خشم امت اسلامی عاملی برای عکس‌العمل است، ابراز داشت: به زودی فرزندان مقاوم و شجاع فلسطین فنس‌های بین خود و سرزمین مادری را در هم می‌شکنند و بازخواهند گشت و این حقی است که خدا به بشریت داده است.

حساب مردم حجاز را از سعودی‌ها جدا می‌دانیم

شریف افزود: کلیدهای منازل فلسطینیان که نسل به نسل به فرزندان می‌رسد راهگشای این سرزمین است که آرمانی قانونی و مورد پذیرش همه سازمان‌های بین‌‌‌‌المللی است. امیدواریم به برکت آرمان قدس شاهد تحولاتی در سرزمین فلسطین باشیم.

وی با بیان اینکه همه نزاع‌ها و گروه‌کهای خونریز محصول رژیم صهیونیستی هستند، عنوان کرد: همه این‌ها ناشی از این غده سرطانی است و روزی که این غده حذف شود آرامش بازمی‌گردد. مردم ما فراموش نمی‌کنند صهیونیست‌ها در خیابان‌های تهران دانشمندان ما را ترور  کردند و جنایاتکاران ساواک و حامی خاندان پهلوی را همین رژیم صهیونیستی آموزش می‌داد و حامی‌شان بود. ما حساب مردم حجاز را از سعودی‌ها جدا می‌دانیم که حامی فلسطین هستند.

مراسم راهپیمایی روز قدس از ده و نیم صبح به سمت دانشگاه تهران است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه بیش از پنج هزار و سیصد عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش می‌دهند، یادآور شد: امسال راهپیمایی در تهران معنادارتر برگزار می‌شود. مردم ما با هر گرایش سیاسی به دلیل ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود با انسجامی که شاهد آن خواهیم بود.

شریف با اشاره به اینکه شروع مراسم از ده و نیم صبح به سمت دانشگاه تهران است، بیان کرد: بیش از سیصد و پنجاه غرفه دایر شده که نسل جدید ما بتوانند با رفتارهای با آرمان‌های قدس آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بیش از چهل و پنج سخنران برای تبیین و تشریح شرایط جدید منطقه و جهانی به این برنامه اعزام خواهند شد. راهپیمایی روز قدس بعد از بیست و دو بهمن دومین راهپیمایی ملی ما است و خلاقیت‌هایی در زمینه فرهنگی و در فضای مجازی در این روز پیش‌بینی شده که رنگین‌کمانی از توانمندی‌های ما است.

علی لاریجانی سخنران روز جهانی قدس است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه هدف ما آزادی مسجدالاقصی است و مسجد چه در مبدا و چه در مقصد برای ما اهمیت است، گفت: امیدواریم شاهد حمایت مردم عزیزمان از مردم فلسطین در روز قدس باشیم. 

شریف علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را سخنران روز جهانی قدس اعلام کرد و اظهار داشت: شعار محوری امسال «روز جهانی قدس»، «پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی»، «عزم ملت فلسطین برای بازگشت» است. 

وی مسیرهای راهپیمایی روز قدس را به شرح زیر اعلام کرد: 

مسیر شماره یک، مسجد امام حسین به سمت دانشگاه تهران

مسیر شماره دو، مسجد جامع ابوذر به سمت میدان انقلاب

مسیر شماره سه، مسجد دارالسلام به سمت میدان انقلاب

مسیر شماره چهار، مسجد امام زمان(عج) به سمت دانشگاه تهران

مسیر شماره پنج، مسجد ابوالفضل خیابان توحید به سمت میدان انقلاب

مسیر شماره شش، مسجد حضرت مهدی (عج) خیابان ستارخان به سمت خیابان انقلاب

مسیر شماره هفت، مسجد الجواد هفتم تیر به سمت دانشگاه تهران

مسیر شماره هشت، مسجد امام جعفرصادق میدان اول صادقیه به سمت خیال بان اتقلاب

مسیر شماره نه، مسجد حضرت امیر به سمت خیابان کارگر به سمت خیابان اتقلاب

مسیر شماره ده، مسجد جامع رسول اکرم(ص) تهران سر به سمت دانشگاه تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز