خبرگزاری کار ایران

شبکه یک تلویزیون اسرائیل مدعی شد؛

حضور ایران در مرزهای مشترک سوریه و سرزمین‌های اشغالی، محور مذاکرات مسکو و تل‌آویو

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۱۱

کانال یک تلویزیون اسرائیل مدعی شده محور مذاکرات روز گذشته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع روسیه در مسکو، ساز و کار احتمالی برای عدم حضور ایران در بخش‌های جنوبی سوریه تا فاصله ۷۰-۸۰ کیلومتری از مرزهای سرزمین‌های اشغالی و سوریه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری روسی «تاس»، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه مذاکره کرد.

شویگو در این دیدار که در مسکو برگزار شد، گفت: پرسش‌های زیادی ایجاد شده است. ما باید امروز درباره همه چیز در خصوص کار در مرزهای جنوبی در مناطق کاهش تنش یعنی جایی که با اردن و آمریکا در مورد آن به توافقی رسیده‌ایم، بحث کنیم.

وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای به اظهارات «آویگدور لیبرمن» در این نشست اشاره کرد که گفته اسرائیل از درک روسیه نسبت به نیازهای امنیتی اسرائیل به ویژه در ارتباط با وضعیت آنها در مرزهای شمالی تشکر می‌کند. 

در این بیانیه گفته شده دو طرف بیش از ۹۰ دقیقه با هم گفت‌و‌گو کردند و درباره معضلات امنیتی و نگرانی دو طرف، وضعیت در سوریه و کمپین اسرائیل برای جلوگیری از حضور ایران در سوریه نیز بحث شده است. 

بر اساس گزارش رویترز، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پیش تر در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه و حضور ایران در سوریه گفت‌وگو کرده بودند. 

کانال یک تلویزیون اسرائیل مدعی شده که این گفت‌وگوها احتمالا درباره ساز و کار احتمالی برای عدم حضور ایران در بخش‌های جنوبی سوریه تا فاصله ۷۰-۸۰ کیلومتری از مرزهای سرزمین‌های اشغالی و سوریه بوده است. 

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه گفته بود که عقب‌نشینی همه نیروهای خارجی از مرزهای جنوبی سوریه با اسرائیل باید در اسرع وقت انجام بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز