خبرگزاری کار ایران

دیدار سنایی با استاندار و شهردار کراسنویارسک/ تاکید بر ایجاد همکاری‌های استانی و امضای یادداشت تفاهم با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۷۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز گذشته در سفر رسمی به خطه کراسنویارسک ضمن دیدار با استاندار، شهردار و دیگر مقامات سیاسی اقتصادی، با اساتید دانشگاهی و دانشجویان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز ۹ خرداد در سفر رسمی  به خطه کراسنویارسک ضمن دیدار با استاندار، شهردار و دیگر مقامات سیاسی اقتصادی، با اساتید دانشگاهی و دانشجویان نیز دیدار و گفتگو نمود.

در دیدار سفیر ایران با الکساندر اووس استاندار کراسنویارسک طرفین بر در خصوص موضوعاتی همچون برقراری ارتباط میان مردم دو کشور و آشنایی آنها با یکدیگر برای توسعه اقتصاد و تجارت مشترک، تاثیر اشتراکات دو کشور در گسترش و تعمیق روابط طی ۴ سال گذشته و دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور و سایر مقامات بلند پایه و لزوم پیشی گرفتن روابط اقتصادی میان کشورهای منطقه از روابط با سایر کشورهای خارج از منطقه گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران و استاندار کراسنویارسک همچنین در خصوص همکاری های ورزشی و فرهنگی نظیر ورزش‌های  جهانی زمستانی دانشجویان در سال ۲۰۱۹، نمایشگاه گردشگری سالانه کراسنویارسک و جشنواره موسیقی ملل و حضور ایرانیان به مبادله نظر پرداختند.

استاندار کراسنویارسک در این دیدار عنوان داشت که در این خطه ۱۰ شرکت بزرگ دولتی در زمینه صنعت، معدن ، فناوری و انرژی فعال هستند همه آنها آماده همکاری با ایران هستند. به گفته او کارخانه فلزات رنگی کراسنویارسک با ایران همکاری داشته و اکنون نیز آماده ادامه ارتباطات است. همچنین کارخانه روسال نیکل نیز آماده همکاری در زمینه آلومینیوم است.

الکساندر اووس  همچنین از پیشنهاد تاسیس خانه تجاری ایران در کراسنویارسک و همکار شدن با یک استان ایران استقبال نموده و استقبال کرده و خبر داد که برای ایجاد همکاری های استانی و امضای یادداشت تفاهم به ایران سفر می کند.

در این سفر، مهدی سنایی با شهردار کراسنویارسک نیز دیدار کرده و بر آمادگی برای همکاری های فرهنگی، اقتصادی و مدیریت شهری تاکید نمود.

سفیر ایران همچنین با حضور در دانشگاه فدرال سیبری ضمن دیدار با مقامات و اساتید آن دانشگاه، با دانشجویان نیز به گفتگو نشست. مقامات دانشگاهی ضمن آمادگی برای همکاری، از پیشنهاد عضویت در اتحادیه دانشگاههای برتر ایران و روسیه استقبال نموده آمادگی خود را برای اعطای بورسیه به دانشجویان ایرانی در دوره های کوتاه مدت و ثابت اعلام داشتند.

سفیر کشورمان همچنین از کارخانه فلزات رنگی کراسنویارسک که تولید کننده طلا، نقره و شش نوع فلز رنگی مثل نیکل، پلاتین و پالادیوم است بازدید نمود و در دیدار با رئیس این واحد صنعتی همکاری با شرکتهای ایرانی و گسترش روابط اقتصادی و تجاری را بررسی نمود. وی آمادگی ایران را برای میزبانی از رئیس کارخانه در کشورمان اعلام داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز