خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

درصد بالایی از «مستقلین ولایی» با «لیست امید» وارد مجلس شدند/ حفظ پزشکیان و مطهری، تزِ فراکسیون بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۶۵

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به مطالبه این فراکسیون در انتخابات هیات رییسه، تاکید کرد که این فراکسیون درصورت حفظ رییس و نواب حاضر بود، هیچ سهمی در هیات رییسه نداشته باشد و با بیان این‌که درصد بالایی از «مستقلین ولایی» از «لیست امید» بالا آمدند، گفت: حفظ پزشکیان و مطهری، تز فراکسیون بود.

مهرداد لاهوتی بائوج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد، فراکسیون مستقلین ولایی بزرگترین دستاورد را در این انتخابات داشته است.

«مستقلین ولایی» موفق به تحقق خواست اصلی‌مان یعنی ابقای لاریجانی شد

وی با اشاره به تداوم ریاست لاریجانی در مجلس خاطرنشان کرد: همان‌طور که بنده به‌عنوان سخنگوی فراکسیون مستقلین در تمام مصاحبه‌های خود پیش از انتخابات گفته بودم، هدف اصلی ما حفظ رییس است و ابقای آقای لاریجانی در این مقام خط قرمز فراکسیون مستقلین ولایی بوده و دیدید که به این مهم نائل شدیم.

اگر رای «مستقلین ولایی نبود، قطعاً لاریجانی رای نمی‌آورد

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: شما دیدید که اگر خواست و رای فراکسیون مستقلین نبود، قطعاً این دستاورد درمورد ریاست آقای لاریجانی محقق نمی‌شد؛ بنابراین بزرگترین دستاورد ما همین مسئله بوده است.

از عملکرد پزشکیان و مطهری راضی بودیم

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی همچنین درباره تداوم ریاست نواب رییس مجلس خاطرنشان کرد: در این مورد هم ما همواره اعلام کرده بودیم که اگر دیگر فراکسیون‌ها خط قرمز ما درمورد ریاست آقای لاریجانی را بپذیرند، ما قطعاً حاضر خواهیم بود که درموارد دیگر به توافق برسیم و درمجموع نیز خواستار حفظ نواب رییس بودیم؛ چراکه از عملکرد آقایان پزشکیان و مطهری راضی بودیم.

درصورت حفظ رییس و نواب حاضر بودیم، هیچ سهمی در هیات رییسه نداشته باشیم

وی افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که فراکسیون مستقلین ولایی درمورد دیگر کرسی‌های هیات رییسه آن‌چنان ما ۳ نفر را در ۹ کرسی باقی مانده دبیران و ناظران داشتیم که حالا این ۳ کرسی به ۲ کرسی کاهش یافته است که مشکل خاصی نیست.

او با بیان این‌که فراکسیون مستقلین ولایی پیش‌تر اعلام کرده بود که درصورت توافق درمورد رییس، حاضر به توافق درمورد دیگر کرسی‌ها است، گفت: به هر حال هیات رییسه عمدتاً در کرسی ریاست و نواب رییس خلاصه می‌شود و اگر این ۲ مورد محقق شود، حتی می‌توانیم اصلاً هیچ کرسی دیگری در هیات رییسه نداشته باشیم.

نماینده لنگرود در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا از میان اعضای فراکسیون مستقلین ولایی هم کسانی به پزشکیان و مطهری رای دادند، گفت: فکر می‌کنم اگر رای نداده بودند، این‌چنین نمی‌شد. ما قبلاً گفته بودیم در صورت توافق آماده رای دادن به مطهری و پزشکیان هستیم و از عملکردشان راضی هستیم.

درصد بالایی از «مستقلین ولایی» از «لیست امید» بالا آمدند

لاهوتی با اشاره به نزدیکی گفتمانی اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به ۲ گزینه فراکسیون امید برای نواب رییس گفت: به هر حال درصد بالایی از فراکسیون مستقلین هم از طریق «لیست امید» بالا آمده و به این دلیل هم از انتخاب رییس و هم از انتخاب نواب رییس خوشحالیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی همچنین بر لزوم تنوع تفکرات در هیات رییسه تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون هر ۳ جریان و فراکسیون مجلس در هیات رییسه سهم دارند و این اهمیت دارد؛ چراکه اگر فقط یکی از جریان‌ها در هیات رییسه حضور می‌یافت، قطعاً برای مجلس مشکل ایجاد می‌کرد و در ادامه راه با مشکل مواجه می‌شدیم.

حفظ پزشکیان و مطهری، تز فراکسیون بود

لاهوتی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا انصراف عزت‌الله یوسفیان‌ملا کاندیدای اول نواب از سوی فراکسیون مستقلین ولایی و معرفی هادی قوامی کاندیدای نفر دوم نواب رییس در رای‌گیری مجمع عمومی فراکسیون برای رقابت با پزشکیان و مطهری، نوعی اقدام تاکتیکی ازسوی هیات رییسه این فراکسیون جهت رای آوردن ۲ گزینه «امید» نبوده است، گفت: ما هم دل‌مان می‌خواست که پزشکیان و مطهری رای بیاورند و به‌دنبال این بودیم که نواب رییس ابقا شوند؛ این تز فراکسیون بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز