خبرگزاری کار ایران

دادستان اراک:

بارها با لیدرهای تجمعات شرکت هپکو جلسه گذاشتیم/ با وجود جرایم ارتکابی متعدد، حکم محکومان تعلیقی است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۱۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی به روشنگری در رابطه با احکام صادره برای لیدر‌های تجمعات غیرقانونی شرکت هپکو پرداخت.

به گزارش ایلنا، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در گفت‌وگو با روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی به روشنگری در رابطه با احکام صادره برای هدایت کننده های تجمعات غیرقانونی شرکت هپکو پرداخت و اظهار کرد: ۱۵ نفر که نقش هدایت کننده  تجمعات غیرقانونی را بر عهده گرفته بودند، مرتکب جرایم متعددی از جمله اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال، حرکات غیرمتعارف، شرکت در تجمعات غیرقانونی، ترغیب و تحریک و تشویق افراد به تجمع در فضای مجازی می‌شوند و با وجود اینکه بار‌ها با این افراد جلسه گذاشته شد و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت؛ اما با ایجاد راهبندان در مسیر راه آهن شمال به جنوب، چندین روز در مسیر حرکت قطار‌ها اخلال ایجاد کرده و راه آهن را بسته و از این طریق مرتکب جرم شدند.

وی بیان داشت: با توجه به ادله موجود و اقدامات مجرمانه صورت گرفته، پس از بررسی‌های دقیق، حکم صادر شد که بنا بر رای قاضی، این احکام تا ۵ سال تعلیق است و اجرا نمی‌شود و در این مهلت ۵ ساله اگر این افراد حسن نیت خود را نشان داده و مرتکب جرایم مذکور یا جرایم دیگری مثل جرم‌های موجب حد، قصاص یا جرایم تعزیری تا درجه ۷ نشوند، حکم آن‌ها اجرا نمی‌شود و لغو خواهد شد و همچنین از سجل کیفری آن‌ها هم حذف می‌گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با تاکید بر اینکه افراد نباید احقاق حق و حقوقشان را وسیله‌ای برای اضرار به حق دیگری قرار دهند، بیان داشت: کارکنان هپکو بسیار سختکوش و زحمتکش هستند و به طور قطع باید حق و حقوق آن‌ها پرداخت شود؛ اما لازمه این کار پیگیری از مجاری قانونی است و نباید برای احقاق حق خودشان، حق دیگران را تضییع کنند.

قاسمی با بیان اینکه رای صادره در صورت اعتراض متهمان به دادگاه تجدیدنظر خواهد رفت، خاطرنشان کرد: رای این پرونده بنابر مستندات کاملا قوی صادر شده و ادله کافی و وافی مبنی بر ارتکاب جرایم وجود دارد.

این مقام قضایی فضاسازی صورت گرفته در فضای مجازی در خصوص صدور رأی را مقرضانه و با هدف تخریب چهره قوه قضائیه دانست وگفت : دستگاه قضا به دنبال احقاق حق و ایجاد امنیت پایدار می باشد و از فضاسازی های رسانه ای ابایی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز