خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا:

اعتماد ملی به هیچ وجه خود را خارج از نظام نمی‌داند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۶۵

یک عضو حزب اعتماد ملی تاکید کرد: حزب اعتماد ملی به هیچ وجه خود را نه خارج از نظام می‌داند و نه نسبت به آن بی‌تفاوت است بلکه نظام و آرمان‌های انقلاب را قبول دارد چون معتقد است که نظام از ماست و ما نیز از نظام هستیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا عصر امروز در دومین کنگره حزب اعتماد ملی که در کانون توحید برگزار شد، با اشاره به برگزاری این کنگره پس از حدود ۱۰ سال تعویق و تاخیر گفت: زمانی که نام کنگره دوم حزب را زمزمه می‌کردیم، نگران بودیم چراکه در کنگره اول شخصیت و عزیزی در کنار ما بود که امروز قریب به هشت سال است در حصر به سر می‌برد و جایش در این کنگره خالی است.

ان‌شاءالله هرچه زودتر شاهد رفع حصر باشیم

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حزب اعتماد ملی نتیجه فداکاری‌ها، ایثار و بزرگواری‌های این شخصیت عزیز و خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران است. ان‌شاءالله هرچه زودتر به لطف خدا شاهد رفع حصر مهدی کروبی، مهندس موسوی و دکتر رهنورد و حضور آنها در جمع مردم شریف ایران باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس گذشته که رویکردش چندان مردمی نبود اصلاحیه‌ای به قانون احزاب ملحق کرد و بر اساس آن قرار بود سال گذشته احزاب خود را با آن تطبیق دهند، اظهار داشت: ما سال گذشته تمامی اقدامات مربوط به تطبیق اساسنامه حزب با قانون احزاب را انجام دادیم و همچنین مکاتبات لازم با وزارت کشور صورت گرفت. در نهایت به ما مهلت دادند که تا ۱۴ خرداد ماه کنگره حزب را برگزار کنند.

در سال ۸۸ به حزب اعتماد ملی جفا شد

منتجب‌نیا با اشاره به وقایع سال ۸۸ تصریح کرد: در سال ۸۸ حزب اعتماد ملی جزو احزابی بود که بیشترین ظلم و جفا بر او صورت گرفت؛ به دفتر حزب هجوم آوردند و عده‌ای اسناد حزب را بردند. همچنین دفتر مرکزی حزب به مدت یکسال پلمب بود و کسی مسئولیت آن را برعهده نمی‌گرفت.

وی افزود: حتی یک سال بعد از این انتخابات و در شرایطی که آقای کروبی در حصر نبود به دنبال برگزاری جلسه‌ای برای صرف شام با حضور تعدادی از اعضای حزب بودیم، به ما اعلام کردند که در صورت برگزاری چنین جلسه‌ای برخوردهایی با ما می‌شود. 

راهی جز روی آوردن به تحزب برای دستیابی به توسعه نداریم

این عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به فعالیت‌های حزب اعتماد ملی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ توانستیم دوستان خود را جمع کنیم و پرچمدار انتخابات این سال باشیم. حزب اعتماد ملی توانست انتخابات‌های سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ حضور فعالی از خود به نمایش بگذارد.

منتجب‌نیا با تاکید بر اینکه ما راهی جز روی آوردن به تحزب برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت نداریم، ابراز داشت: باید تلاش کنیم که احزاب را تقویت کنیم. بزرگان نیز باید تلاش کنند تا احزاب در کشور نهادینه شوند و نظام حزبی در کشور جا بیفتد.

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی براساس الگوهای بین‌المللی تشکیل شد

وی با اشاره به روند تشکیل حزب اعتماد ملی بیان کرد: در سال ۸۴ زمانی که آقای کروبی و من از مجمع روحانیون مبارز خارج شدیم، تصمیم گرفتیم تا یک حزب تاسیس کنیم. در همین راستا از برخی دوستان دعوت کردیم و بدین ترتیب هسته اولیه حزب اعتماد ملی شکل گرفت و شورای مرکزی آن بر اساس الگوهای بین‌المللی تشکیل شد و حزب توانست توسعه کمی و کیفی پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بعد از سال ۹۲ نیز با دست خالی فعالیت خود را مجددا آغاز کردیم و ادامه دادیم، یادآور شد: امروز حزب اعتماد ملی به عنوان یک تشکیلات اثرگذار در کشور مطرح است و مشاهده می‌کنیم که بدون فشار و رانت اعضای حزب در بخش‌های مختلف دولت، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای شهر حضور دارند. همچنین مشاهده می‌کنیم که با رای شورای شهر، آقای افشانی از این حزب به عنوان شهردار تهران انتخاب شدند. 

نظام از ماست و ما نیز از نظام هستیم

منتجب‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های حزب اعتماد ملی برای اثرگذاری در صحنه‌های مختلف عنوان کرد: ان‌شاءالله به برکت ماه رمضان مسئولان این تصمیم بگیرند تا شاهد رفع حصر باشیم. 

وی تفکر و اندیشه خط امام، حرکت درون نظام در راستای آرمان‌های انقلاب، داشتن خط اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط، پذیرفتن و حل اختلاف نظرها، تاکید بر دموکراسی و رای آزاد در درون و بیرون حزب و همچنین توجه و حمایت از جوانان، بانوان و اقشار و قومیت‌های مختلف را اصول حاکم بر حزب اعتماد ملی برشمرد و گفت: حزب اعتماد ملی به هیچ وجه خود را نه خارج از نظام می‌داند و نه نسبت به آن بی‌تفاوت است بلکه نظام و آرمان‌های انقلاب را قبول دارد چون معتقد است که نظام از ماست و ما نیز از نظام هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه حزب اعتماد ملی از هرگونه ساختارشکنی و تصور خارج از نظام به دور است، اظهار داشت: اعتماد ملی حدود و سلایق احزاب و قومیت‌های مختلف را تهدیدی برای نظام نمی‌داند بلکه آنها را نقاط قوت نظام می‌داند و معتقد است که باید هنر استفاده از آنها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز