خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه خبر داد:

مرکل و پوتین امروز در سوچی دیدار خواهند کرد/ حفظ برجام نقطه مشترک مسکو و برلین

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۹۳۹

صدراعظم آلمان امروز با رئیس‌جمهور روسیه در راستای همکاری‌‌‌های مسکو و اروپا برای حفظ برجام در سوچی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار است امروز با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار داشته باشد. این دیدار کم‌نظیری در راستای همکاری‌‌‌های مسکو و اروپا برای حفظ برجام خواهد بود. 

این دیدار قرار است در کمتر از یک هفته از سفر امانوئل مکرون، رییس‌‌جمهور فرانسه به مسکو صورت بگیرد. این دیدار در محل اقامت پوتین در سوچی اتفاق می‌افتد و انتظار می‌رود درباره تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌‌ای باشد. 

بر اساس گزارش آژانس خبری فرانسه، توافق هسته‌‌‌ای یکی از موضوعات نادری است که اروپا و روسیه بر سر آن اتفاق نظر دارند و این در حالی است که روابط اتحادیه اروپا با مسکو بر سر درگیری‌‌ها در سوریه و بحران کریمه در سال ۲۰۱۴ تیره شده است. این تنش‌ها در ماه‌های اخیر بعد از مسمومیت جاسوس سابق روس در بریتانیا بالا گرفت.  

بر اساس این گزارش سفر مرکل به روسیه قبل از سفر ۲۴ می مکرون به سنت‌‌پترزبورگ رخ خواهد داد. پوتین و مرکل در ماه می ۲۰۱۷ آخرین بار دیدار دوجانبه‌ای در سوچی داشتند. 

یوری یوشاکوف، مشاور کرملین درباره این دیدار گفته: این نشست با توجه به اینکه هیچ رابطه مستقیمی بین سران دو کشور برای مدت طولانی وجود نداشته، تبادل آرای بسیار جذابی خواهد بود. 

آژانس خبری فرانسه در ادامه این خبر نوشت: پوتین در دهه ۱۹۸۰ به عنوان مامور ک‌‌گ‌‌‌ب در درسدن شهری در شرق آلمان کار می‌کرد و مرکل نیز در شرق آلمان بزرگ شده و به همین واسطه زبان هم را خوب می‌‌فهمند. 

انتظار می‌‌رود دو طرف درباره بحران سوریه و درگیری‌‌های در کریمه و شرق اوکراین نیز گفت‌‌‌وگو کنند. برلین و مسکو در کنار پاریس توافق صلح مینسک را در سال ۲۰۱۵ امضا کردند و قرار شد درگیری‌‌‌هایی که به کشته شدن ۱۰ هزار نفر از ابتدای ۲۰۱۴ تا آن زمان انجامیده بود خاتمه یابد. 

به گزارش ایلنا، این سفر در حالی انجام خواهد شد که بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه روز گذشته برای دیدار با همتای روسی خود به شهر ساحلی «سوچی» سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز