خبرگزاری کار ایران

قدومی و ابوشریف در جمع خبرنگاران:

برای دفاع از فلسطین باید مبارزه کنیم/ در راس نظام جهانی بحران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۷۵

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: ما در همه زمینه‌ها باید برای دفاع از فلسطین مبارزه کنیم. اینها موفق نخواهد شد، به شرط اینکه ساختار داخلی فلسطین بازسازی شود. به جای اینکه طرح‌هایی مثل قدرتمند کردن غزه را دنبال کنیم باید به مسائل اصلی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، خالد قدومی در حاشیه نشست «فلسطین هفتادمین سال مقاومت برای آزادی» در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا گفت: کمپین‌هایی ایجاد شده که با استقبال خوبی مواجه شده است. ما اگر بخواهیم این تحریم‌ها علیه آمریکا موثر باشد، نفت و سلاح است که مردم هم در آن شریک نیستند. 
هیچ کشور عربی ما را در انتقال سفارت امریکا حمایت نکرد
وی ادامه داد: برای مثال کشورهای اروپایی صدور سلاح به کشورهایی که به یمن حمله کردند را محدود کنند. ما خواهان جنگ با آمریکا نیستیم. ما می‌‌خواهیم آنها را مجازات کنیم. در پی انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس هیچ کشور عربی ما را حمایت نکرد و ما از خدا می‌‌خواهیم چنین اتفاقی رخ ندهد. 
هر کسی دستش را در دست رژیم صهیونیستی بگذارد، خیانت کرده است
ناصر ابوشریف هم در این باره اظهار داشت: درباره مساله فلسطین باید بگویم مساله حق و باطل است و اینکه می‌‌‌خواهید از حق دفاع کنید یا نکنید به خودتان ربط دارد اما اینکه از باطل حمایت کنید، دشمن حساب می‌‌‌‌شوید. این مساله برای هر کسی که بخواهد دستش را در دست رژیم صهیونیستی بگذارد، صدق می‌‌‌کند و این دیگر حمایت نیست بلکه خیانت است. آنها رژیم‌هایی برای ملت‌شان نیستند و از ترامپ کمک می‌‌گیرند. 
امریکا تلاش می‌کند بستر نظام بین‌المللی را به نفع خودشان و رژیم صهیونیستی تغییر دهند
خالد قدومی در پاسخ به سوالی درباره انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس تصریح کرد: این سوالی راهبردی است. اکنون بحرانی در راس نظام جهانی قرار دارد که آمریکاست و  در راس این هرم بحرانی ترامپ است. آنها تلاش دارند که بستر نظام بین‌المللی را به نفع خودشان و رژیم صهیونیستی تغییر دهند. این اقدام از ترامپ شروع نشد، بلکه شروع آن از زمان کلینتون و اوباما بود.
وی با بیان اینکه کلینتون و اوباما هم احترامی برای روابط بین‌‌‌المللی قائل نبودند و توفیق نیافتند، خاطرنشان کرد: این یک جنگ و درگیری است و این طبیعی است که بخواهند چیزی را به ما تحمیل کنند اما ما اجازه نمی‌‌‌دهیم و باید آنها را از این تصمیم باز داریم. لذا ما باید هشدار دهیم که در صف اول خود فلسطینیان و رهبریت آن است و اگر این اتفاق رخ دهد مسئولیت آن با رهبر و مردم فلسطین است. 
سازمان ملل یک سازمان عادلانه نیست
ابوشریف در پاسخ به سوالی درباره مجلس ملی گفت: ما معتقدیم که سازمان ملل یک سازمان عادلانه نیست و قدرت‌‌های بزرگ بر آن تاثیر گذاشتند و الان ترامپ آن را نادیده گرفته و سیاست‌‌‌های بین‌المللی را دارد، طراحی می‌‌‌‌کند. مردم فلسطین اصل هستند. باید ساختار داخلی فلسطین را بازسازی کنند و مشکلات را حل کنند.
وی افزود: ما در همه زمینه‌‌‌ها باید برای دفاع از فلسطین مبارزه کنیم، این‌ها موفق نخواهد شد، به شرط اینکه ساختار داخلی فلسطین بازسازی شود. به جای اینکه طرح‌‌هایی مثل قدرتمند کردن غزه را دنبال کنیم باید به مسائل اصلی بپردازیم. 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز