خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش زدن برجام به‌عنوان قانون مصوب مجلس، توهین به پارلمان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۹۲

نایب رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان نسبت به اقدام نمادین روز گذشته یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی در تقدیم نسخه نفیس برجام به هیات رییسه، تاکید کرد برجام توسط مجلس نهم به تصویب رسیده و آتش زدن قانون مصوب مجلس، مصداق بی‌احترامی به شان و جایگاه نمایندگان و پارلمان است.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حواشی نطق میان‌دستور روز گذشته علیرضا رحیمی و تقدیم نمادین نسخه نفیس برجام به هیات رییسه جهت مراقبت و محافظت از این سند بین‌المللی در واکنش به اقدام چهارشنبه گذشته نمایندگان اصولگرا که برجام و پرچم آمریکا را در صحن آتش زدند، گفت: در پی اقدامی که آقای رحیمی کرد، برخی منتقدان گفتند این رفتار خارج از روال و عرف مجلس بوده است درحالی که توجهی به اقدام نامتعارف چهارشنبه هفته قبل گروهی دیگر از نمایندگان نمی‌شود.

آتش زدن قانون مصوب مجلس توهین به جایگاه نهاد قانون‌گذاری است

وی افزود: سوالم این است که آیا این‌که یک سند بین‌المللی که توسط اکثریت نمایندگان همین مجلس در دوره نهم نیز به تصویب رسیده است را آتش بزنیم، بی‌حرمتی به جایگاه مجلس نیست. این‌که نمایندگان و مجلس قانونی که خودشان تصویب کرده‌اند را بسوزانند.

اگر قرار به خروج از برجام باشد، از رهبری تا مجلس به اجماع کامل می‌رسیم

نماینده اصلاح‌طلب نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ممکن است در آینده هر اتفاق و تصمیمی درباره برجام گرفته شود، تاکید کرد که همه باید به قانون تمکین کنند و در این رابطه گفت: ممکن است زمانی به این نتیجه برسیم که باید از برجام خارج شویم که طبیعتاً باید اجماع کامل از مقام معظم رهبری تا دولت و نمایندگان مجلس و دیگر شئون حاکمیت صورت بگیرد که در آن صورت بحثی دیگر است اما آیا وقتی چنین اتفاقی نیافتاده، این اقدامات و آتش زدن برجام در شرایط کنونی، توهین به خود مجلس و حرمت قانون‌گذاری نیست؟!

۳۰ تا ۴۰ درصد نمایندگان فعلی کسانی هستند که به تصویب برجام در دوره نهم رای دادند

نایب رییس فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: به هر حال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نمایندگان فعلی مجلس کسانی هستند که در مجلس نهم نیز عضویت داشتیم و در جریان تصویب قانون برجام رای موافق دادیم. به هر حال یکی از شاخص‌های اساسی ما این است که بر مدار قانون عمل کنیم، قانون‌گریز نباشیم و قوانین را دور نزنیم.

دلیل نمی‌شود برای انتقاد علیه برجام به قانون مصوب مجلس توهین کنیم

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ممکن است انتقادهای بسیاری علیه برجام مطرح باشد و بگویند این توافق خروجی نداشته یا منافع ما را تامین نکرده است اما به هر حال در شرایط کنونی قانونی است که ما متعهد به اجرای آن هستیم و زیرپا گذاشتن قانون توسط خود مجلس که محل قانون‌گذاری است، درست نیست.

رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعضاً این‌که رحیمی نسخه نفیس از برجام را در اقدامی نمادین تقدیم هیات رییسه کرده را عملی نامرسوم می‌دانند اما آتش زدن آن به‌صورت نمادین را متعارف می‌دانند.

آتش زدن برجام، توهین به شان و جایگاه خود مجلس و نمایندگان است

حسین‌زاده در پایان با بیان این‌که اساساً بحثی درمورد نتایج مثبت یا منفی برجام ندارد، یادآور شد: این اقدام در زیرپا گذاشتن قانون مجلس و آتش زدن برجام، توهین به شان و جایگاه خود مجلس و نمایندگان است. نمایندگان مجلس که نماینده تمام این ملت هستند و از شهروندان این کشور رای گرفته‌اند، این برجام را تصویب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته در حاشیه نطق میان‌دستور خود با تقدیم نمادین یک نسخه نفیس «برجام» را به هیات رییسه مجلس، خواستار محافظت و صیانت از این سند بین‌المللی شد و در بخشی از سخنانش نیز نسبت به اقدام چهارشنبه اخیر چند نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس که در اعتراض به سخنان شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته دونالد ترامپ و خروج آمریکا از برجام، در اقدامی نمادین، برجام و همچنین پرچم ایالات متحده آمریکا را در صحن علنی مجلس آتش زدند، انتقاد کرد. این درحالی است که به‌گفته بهرام پارسایی سخنگوی هیات رییسه فراکسیون امید روز گذشته کمیته‌ای برای بررسی ابعاد مختلف مسائل جلسه روز چهارشنبه قبل مجلس تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز