خبرگزاری کار ایران

ادعای دیده‌بان حقوق بشر سوریه درباره حضور ۱۱ ایرانی در میان کشته‌شدگان حملات روز پنج‌شنبه اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۰۵

مدیر گروه دیدبان حقوق بشر سوری مدعی شده دست کم ۲۷ مبارز حامی اسد جان خود را در اثر این حملات از دست داده اند که در میان آنها ۶ سرباز سوری و ۲۱ مبارز خارجی بوده اند. ۱۱ نفر آنها ایرانی بوده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از وای نت نیوز اسرائیل، گروه دیدبان حقوق بشر سوری مدعی شده ۱۱ ایرانی در میان کشته شدگان حملات روز پنجشنبه اسرائیل به سوریه حضور داشتند. 

«رمی عبدالرحمان» مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد: «دست کم ۲۷ مبارز حامی اسد جان خود را در اثر این حملات از دست داده‌اند که در میان آنها ۶ سرباز سوری و ۲۱ مبارز خارجی بوده‌اند. ۱۱ نفر از مبارزان خارجی ایرانی بوده‌اند.»

به گزارش «نیویورک‌تایمز» تنش‌های میان ایران و اسرائیل از روز پنجشنبه بعد از حمله اسرائیلی‌ها به چندین پایگاه در سوریه که گفته می‌شود پایگاه‌های نظامی ایران در این کشور است وارد مرحله دیگری شده است. این حملات به ادعای اسرائیلی‌ها در پاسخ به تحرکات ایران در خاک سوریه اتفاق افتاد. 

بر اساس این گزارش، به نظر م‌ ‌رسد حمله اخیر اسرائیل با موافقت روسیه که یکی از متحدان کلیدی سوریه است انجام گرفته. مسکو حملات اسرائیل را مانند گذشته محکوم نکرده و در عوض از اسرائیل و ایران خواسته اختلافاتشان را از طریق دیپلماسی حل کنند. 

نیویورک تایمز مدعی شد: «برخی تحلیل‌گران معتقدند اهداف روسیه و ایران واگرا شده است؛ مسکو یک دولت سکولار مرکزی را در سوریه ترجیح می‌دهد درحالی که تهران به دنبال دولتی است که در آن نیروهای مورد حمایت ایران بتوانند آزادانه عمل کنند.»

این رسانه آمریکایی نوشت: « اسرائیل بارها حملاتی علیه مواضع ایران و سوریه در خاک سوریه داشته اما به ندرت به طور علنی به آن اعتراف کرده است.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده حملات روز پنج‌شنبه در جولان تحت هدایت فرمانده سپاه قدس ایران انجام گرفته است.  

«نیویورک تایمز» روز پنجشنبه به نقل از گروه دیده‌بان حقوق بشر سوری که یک سازمان متعلق به جریان‌های معارض در لندن است مدعی شده بود ۲۳ نفر در اثر حملات اسرائیل به سوریه جان خود را از دست داده‌اند.  بر اساس این گزارش ارتش سوریه از شهادت دو تن خبر داده بود و اسرائیل هیچ اشاره‌ای به تعداد تلفات نکرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز