خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع نیروهای خط امام در محکومیت اقدام دولت آمریکا در برجام:

مسئولان نظام قدر اتحاد مردم مقابل رفتار خصمانه دولت آمریکا را بدانند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۱۳

مجمع نیروهای خط امام ضمن به دنبال اقدام رئیس‌جمهور ایالات متحد آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از توافق بین‌المللی هسته‌ای میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، ضمن محکومیت این اقدام حماقت‌آمیز و ضد صلح و امنیت جهانی رئیس جمهور نامتعادل آمریکا بر احقاق حقوق مردم ایران از سوی اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه مجمع نیروهای خط امام در محکومیت اقدام دولت آمریکا در نقض توافق هسته‌‌‌ای به این شرح است

به نام خدا

رئیس‌‌جمهور ایالات متحد آمریکا که پیش از این بارها از لغو توافقی بین‌‌المللی میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا سخن گفته بود، سرانجام در یک نمایش تلویزیونی از این معاهده خارج شد و به شکلی روشن همه قواعد و هنجارهای بین‌ا‌لمللی را که محصول زندگی انسان‌ها در طول تاریخ بود را کنار گذاشت.

رژیم ضد بشری اسراییل و نخست‌‌وزیر جنگ‌‌‌طلب آن هم در همکاری و همسویی با برخی شیوخ و حاکمان فریب‌‌‌‌خورده منطقه این مسیر را پی گرفتند و سرود شادی سردادند، غافل از اینکه پایان این راه زوال و نابودی آنان است.

این روزها رئیس دولت ایالات متحده در شرایطی یک معاهده بین‌‌‌المللی را با ادعای برقراری صلح و امنیت نقض می‌کند که کشورش تاریخ سیاهی از کشتار غیر نظامیان، تجاوز به خاک دیگر کشورها، بهره‌‌‌گیری از سلاح اتمی و ارتکاب جنایت جنگی، دخالت‌های آشکار و پنهان سازمان‌‌‌یافته علیه منافع دیگر ملل را در کارنامه دارد و سال‌های متمادی است که سیاست گسترش ناامنی و حضور نظامی در اقصی نقاط دنیا را دنبال می‌کند.

آنچه اقدام اخیر دولت آمریکا در نقض توافق برجام و خروج یک طرفه از آن را در جایگاهی متمایز از دیگر اقدامات شرورانه این دولت قرار داده، کیفیت شکل‌‌‌گیری برجام به عنوان یک توافق چندجانبه‌ کم‌‌‌سابقه‌ است که می‌توانست مبنای جدیدی در بسیاری از مناسبات و مناقشات بین‌المللی شود و نقش و جایگاه تضعیف شده مجامع بین‌‌‌‌المللی در حل و فصل بسیاری از اختلافات را احیا نموده و گامی واقعی در تلاش برای صلح و جهانی بر اساس گفت‌وگو و عاری از خشونت باشد. توافقی که سندی بر اثبات ظرفیت گفت‌وگو و تعامل در دنیای امروز برای دستیابی مسالمت‌‌‌آمیز ملتها به پیشرفت و توسعه است.

اکنون نمایش احمقانه ترامپ آشکارا سطح نفوذ صهیونیست‌ها و دلارهای نفتی شیوخ منطقه را در هیئت حاکمه ایالات متحد آمریکا برملا کرد و دولت آمریکا را بار دیگر در مقابل جهانیان به عنوان یک مزاحم و مخل دنیایی بر اساس گفت‌وگو و در مسیر صلح و تعالی بشر نشاند.

جمهوری اسلامی ایران با پذیرش راستی‌‌‌آزمایی‌های بین‌المللی نه تنها نقض عهد نکرد که پس از این اقدام خصمانه آمریکا، بر ضرورت حفظ برجام تاکید نمود تا همچنان حسن نیت خود را در مسیر صلح و پیشرفت نشان دهد.

مجمع نیروهای خط امام به عنوان یکی از احزاب اصلاح‌‌‌طلب ضمن محکومیت اقدام حماقت‌‌‌‌آمیز و ضد صلح و امنیت جهانی رئیس‌‌جمهور نامتعادل آمریکا و تاکید بر احقاق حقوق مردم ایران از سوی اتحادیه اروپا، به مسئولان نظام و جناح‌های مختلف سیاسی داخل کشور یادآور می‌شود که امروز مردم ایران با سلایق مختلف، در دفاع از منافع ملی و تقابل با رفتار خصمانه دولت آمریکا نگاهی واحد دارند و انتظار می‌رود قدر این وحدت نظر دانسته شده و کسی به دنبال بهره‌‌‌‌‌برداری‌های سیاسی و منافع زودگذر جناحی و رقابت‌های ناسالم سیاسی نباشد. فراموش نکنیم که در سال‌های دفاع مقدس همین وحدت نظر میان صفوف مردم و مسئولان نسبت به موضوع جنگ بود که موجب شد ملت ایران از آن آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید. امروز هم باید با حفظ همه مرزبندی‌های جناحی و فکری، در دفاع از حقوق مردم و تامین منافع ملی و امنیت کشور آهنگی واحد نواخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز