خبرگزاری کار ایران

در دیدار هیأت نظامی عمان با سردار فدوی انجام شد؛

تأکید بر تقویت مناسبات و همکاری‌های آموزشی و نظامی نیروی دریایی سپاه و عمان

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۷۴

در دیدار هیات نظامی عمان با فرمانده نیروی دریایی سپاه بر گسترش مناسبات و همکاری‌‌‌‌ها در زمینه‌‌‌‌های گوناگون از جمله دفاعی، نظامی و آموزشی تاکید شد.

به گزارش ایلنا، هیأتی از مستشاران و فرماندهان نظامی کشور عمان به سرپرستی سرتیپ ستاد البلوشی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان که برای شرکت در کمیسیون مشترک نظامی و دوستی به ایران سفر کرده بودند، در بندرعباس با سردار دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

محور گفت‌وگوهای هیأت عمانی با فرمانده نیروی دریایی سپاه بررسی شرایط حساس منطقه و تقویت همکاری‌‌‌‌های آموزشی، نظامی و دفاعی بین عمان و نیروی دریایی سپاه بود.

دریادار فدوی در این دیدار گفت: روابط دو کشور ایران و عمان به دلیل اشتراکات دینی، تاریخی و حسن همجواری بسیار خوب بوده است و می‌‌‌تواند به الگویی برای سایر کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی افزود: دشمنان مشترک کشورهای اسلامی همواره تلاش دارند تا با دسیسه‌‌‌های گوناگون، ملت‌‌‌ها و دولتمردان کشورهای اسلامی را با فتنه و اختلاف‌‌‌انگیزی از یکدیگر جدا ساخته و رودرروی یکدیگر قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: ما به لطف و یاری خدا از همه ظرفیت‌‌‌های لازم برای برقراری امنیت در منطقه و حفظ آن برخورداریم و کشورهای اسلامی در سایه اتحاد و همدلی می‌‌‌توانند این امنیت را به خوبی در منطقه جاری و از برکات آن بهره‌‌‌مند شوند.

فدوی ادامه داد: دشمنان با فتنه‌‌‌‌سازی و ایجاد آشوب و پاشیدن بذر اختلافات، درصدد توجیه دخالت و حضور خود در منطقه هستند و تنها راه تأمین منافع خود را ایجاد بحران‌‌‌های گوناگون و فتنه‌‌سازی و دامن زدن به جنگ و اختلاف می‌‌‌دانند.

سرتیپ ستاد البلوشی، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان نیز در این دیدار روابط تاریخی ایران و عمان را مستحکم توصیف کرد و اظهار داشت: اراده کشور ما بر توسعه دوجانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران استوار است.

وی افزود: رابطه ما با ایران در همه زمینه‌‌ها به ویژه همکاری‌‌های دفاعی قابل توسعه و گسترش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز