خبرگزاری کار ایران

نمازی در گفت‌وگو با ایلنا:

کسانی که دستشان به تریبون‌های ملی می‌رسد وحدت را مبنای کار خود قرار دهند/ نباید بهانه‌ای به دشمنان بدهیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۲۹

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: لازم است همه کسانی که دستشان به تریبون‌ها می‌رسد وحدت را مبنای کار خود قرار دهند. چراکه زمانی که با تهدیدات خارجی روبه‌رو هستیم آنچه می‌تواند آن تهدیدات را خنثی کند همبستگی ملی خواهد بود.

علی محمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام باعث خواهد شد اتحاد ملت نسبت به خطرات بیرونی بیشتر شود و فاصله‌ها کاهش پیدا کند. ایران سعی می‌کند با اروپایی‌ها از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه سطح همکاری خود را ارتقا دهد که خلأ تحریم‌ها را پر کند.

وی تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام رفتار برخی مسئولان با ملت نرم‌تر از گذشته خواهد شد و همراهی ملت با حکومت هم بیشتر می‌شود. همچنین در بعد اقتصادی برای جبران کمبودها عزم‌ها جزم خواهد شد که منجر به افزایش تولید، اشتغال و ایجاد خوداتکایی می‌شود. اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند ما نیز باید صادرات خود را افزایش دهیم که منجر به تولید و اشتغال شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه پرخاش‌ها در کشور کمتر خواهد شد، گفت: تریبون‌هایی که تا الان به تندی صحبت می‌کردند و برخوردهای حذفی داشته‌اند رفتار خود را اصلاح خواهند کرد و به نظر می‌آید بعد دموکراتیک نظام پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد. چراکه الان نیاز است که مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه باید به مطالبات مردم و حقوق شهروندی آنها بیشتر توجه شود، تصریح کرد: امکان دارد حاشیه‌ها در کشور کاهش پیدا کند و توجهات به سمت کاهش هزینه‌ها برود ما برای اینکه خلأ خروج آمریکا از برجام را جبران کنیم باید روابطمان را با سایر کشورها از جمله انگلیس، ‌فرانسه و آلمان بهبود ببخشیم و دقت کنیم که بهانه‌ای را به دشمنان و رقبا ندهیم.

نمازی خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید در آینده به جای اینکه به صورت تئوری عمل کنیم به سمت عملگرایی برویم که نتیجه این عملگرایی ارتقای سطح همکاری با سایر کشورها خواهد بود. همچنین همکاری‌های ما با سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به منطقه خاورمیانه تصریح کرد: تلاش خواهد شد که کدورت‌هایی که در منطقه وجود دارد کاهش پیدا کند که این نیز منجر به بهبود و ارتقای روابط ما با کشورهای همسایه می‌شود و مجبور خواهیم شد همراهی با آنان را حفظ کنیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار با بیان اینکه پیشرفت یک کشور و آبادانی آن در گرو اتحاد داخل آن کشور است اظهار کرد: اتحاد و همبستگی ملی همیشه مبنای پیشرفت کشور بوده و در این برهه هر چقدر در این‌باره تلاش کنیم به نفع ما خواهد بود. تریبون‌هایی که شعاری بودند و حواسشان به منافع ملی نبود رویکرد خود را عوض خواهند کرد و لازم است همه کسانی که دستشان به تریبون‌ها می‌رسد وحدت را مبنای کار خود قرار دهند. چراکه زمانی که با تهدیدات خارجی روبه‌رو هستیم آنچه می‌تواند آن تهدیدات را خنثی کند همبستگی ملی خواهد بود.

نمازی با اشاره به تاثیرات اقتصادی خروج آمریکا از برجام گفت: پیش‌بینی من این است که خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند تاثیرات اقتصادی عمده‌ای را در کشور ایجاد کند. چراکه ترامپ با توجه به سوابق بدی که داشته‌ است بیشتر برای تحت‌الشعاع قرار دادن آن سابقه این تصمیمات را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه اروپا همراه با نظر ماست گفت: آن تحریم‌ها نمی‌تواند به صورت جدی و مثل سابق بازگردد. هرچند که ممکن است قیمت ارز برای کوتاه مدت افزایش یابد اما دوباره کاهش پیدا خواهد کرد. در داخل ما باید از هزینه ها کم کنیم تا بتوانیم در برابر این تصمیم آمریکا مقاومت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز