خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

با معضل انبوه بودن دانش آموختگان حقوق مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۲۷

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ در دوره هشت ساله وزارت علوم چیزی بیشتر از کل ۸۰ سال عمر آموزش عالی مرکز آموزشی دایر شد که اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی دارد و ما با معضل انبوه بودن دانش آموختگان حقوق مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، لعیا جنیدی در سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری عنوان کرد:  من بعد قبول پست دولتی  پروانه وکالت خودم را تودیع کردم .

وی در رابطه با موسسات حقوقی موجود و مشکلات آن‌ها گفت: باید پیش ‌نویسی از قانون در این رابطه تهیه شود و بررسی تخصصی صورت گیرد باید مطالعه تطبیقی صورت گیرد تا کار را پیش ببریم.

جنیدی در رابطه با ظرفیت‌های آزمون وکالت و حواشی آن گفت: در دوره هشت ساله وزارت علوم چیزی بیشتر از کل ۸۰ سال عمر آموزش عالی مرکز آموزشی دایر شد که اکنون فارغ‌التحصیلان زیادی دارد و ما با معضل انبوه بودن دانش آموختگان حقوق مواجه هستیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ ما نظر خود را شورای رقابت ارسال کردیم ولی اکنون نمایندگان مجلس باید همت کنند و طرح‌ها را با دریافت نظرات تخصصی بررسی کنند. نباید به گونه‌ای کار شود که تصوری ایجاد شود که قصد داریم محدودیت‌هایی ایجاد کنیم باید راه‌حل مطلوبی برای این مشکل توسط کانون وکلا و نمایندگان مجلس پیدا شود. صرفا نباید ایراد گرفت و انتقاد کرد باید راه حل هم ارائه کرد.

وی گفت:‌ رشد آموزش عالی بخاطر این بود که شرایط اشتغال فراهم نبود و در عوض شرایط تحصیلات عالی فراهم شد. این جمع وکلا در اتحادیه برای من نماد وحدت است. وکلا با تمام رقابت‌هایی که بین‌شان است وحدت خود را حفظ کردند و نشان دادند بر اساس شایستگی هیات مدیره‌ها خود را انتخاب می‌کنند و نشان دادند توان این را دارند که خود را اداره کنند، وحدتی که در اینجا وجود دارد نیاز کل کشور است این جمع که توانسته وحدت خود را حفظ کند و جهت‌گیری آن حفظ منافع ملی است می‌تواند شریک خوب دولت باشد.

جنیدی تاکید کرد: دیشب یکی از شرکای برجام از این سند خارج شد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها اعلام کرده بود ایران به تعهداتش عمل کرده است شما باید به مشکل پیش آمده در برجام فکر کنید و برای آن راه حل اعلام کنید. تصمیم مردم ایران همیشه این بوده که مشکلات را خود حل کنند نتیجه تصمیمات از برون را دیده‌ایم دیگری نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند.

وی افزود: هنوز نمی‌شود درباره خروج آمریکا از برجام موضع‌گیری کرد باید دید آیا می‌توانند تحریم را اجرا کنند یا مجبور می‌شوند تحریم‌ها را نادیده بگیرند زیرا اروپا اعلام کرد که پای برجام ایستاده است. ظریف گفته بود در کل اتحادیه اروپا یک مرد هست آن هم خانم موگرینی است. اگر منافع ایران در برجام تامین می‌شود با آمریکا یا بی آمریکا باید در برجام ماند و اگر تامین نمی‌شود باید خارج شد. تصمیم گیری برای اروپا روسیه چین حتما بار سیاسی و اقتصادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز