خبرگزاری کار ایران

جزئیات حمله نظامی شب گذشته اسرائیل به نزدیکی دمشق

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۴۵

بر اساس گزارش تایم یکی از مقام‌های نزدیک به ائتلاف منطقه‌ای ایران که از بشار اسد حمایت می‌کنند گفته حمله یک موضع ارتش سوریه را هدف گرفته بود و به کشته شدن یک مرد سوری و همسرش که با ماشین از آن منطقه عبور می‌کردند انجامید.

به گزارش ایلنا به نقل از تایم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شب گذشته از حمله نظامی اسرائیل به نزدیکی دمشق خبر داد و گفت: نیروهای دفاع هوایی سوریه دو موشک اسرائیلی را نابود کرده‌اند. خبر این حمله یک ساعت بعد از اعلام موضع ترامپ در قبال برجام و اعلام خبر خروج از توافق هسته‌ای اتفاق افتاد. 

بر اساس این گزارش، یکی از مقام‌های نزدیک به ائتلاف منطقه‌ای ایران که از بشار اسد حمایت می‌کنند گفته این حمله یک موضع ارتش سوریه را هدف گرفته بود و به کشته شدن یک مرد سوری و همسرش که با ماشین از آن منطقه عبور می‌کردند، انجامید. 

به گزارش تایم، پیش از این دیدبان حقوق بشر سوری که یک سازمان متعلق به معارضان سوریه است مدعی شده بود این موشک‌ها مواضعی را هدف گرفته که نیروهای ایرانی هم در آن قرار حضور داشتند. 

این سازمان متعلق به معارضان سوری که در لندن واقع شده است، مدعی شده این حمله به کشته شدن 9 نفر انجامیده است.

این مقام آگاه گفته جنگنده‌هایی در آسمان بوده‌اند اما احتمالا این موضع از طریق موشک‌های زمین به زمین از بلندی‌های جولان مورد هدف قرار گرفته است. 

بر اساس این گزارش، هنوز هیچ واکنشی از سوی اسرائیل منتشر نشده است. آن‌ها هرگز هیچ یک از حملات هوایی‌شان را به سوریه نه تایید و نه تکذیب کردند. چنین حملاتی اخیرا با افزایش تنش میان ایران و اسرائیل بیشتر شده است. 

تایم نوشت: « روز سه‌شنبه ارتش اسرائیل گفته بود که نیروهای آن‌ها در نزدیکی مرز‌هایشان با سوریه در حالت آماده‌باش هستند و این وضعیت را به اقدامات احتمالی ایران ربط داد. آن‌ها از مردم در این بیانیه خواستند که در منطقه بلندی‌های جولان و اطراف سوریه در پناهگاه‌ها بمانند.»

 در پی این اعلام آماده‌باش، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از سربازانش را فراخوانده ولی جزییات آن را شرح نداده است. 

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی گفته شده که دستورالعمل ارتش روز سه‌شنبه ابلاغ شده است. 

آن‌ها مدعی شدند که برای هر نوع سناریویی آماده‌اند و نسبت به هرگونه تهاجم به اسرائیل هشدار داد و گفت هر اقدام خصمانه‌ای با واکنش همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز